De acum este oficial! Rivalul din ţara soarelui răsare al tripletei germane Audi-BMW-Mercedes-Benz va benficia de o serie de îmbunătăţiri atât la nivel de design cât şi în ceea ce priveşte performanţele, în încercarea de a face faţă competiţiei cu modele ca Audi A8, BMW Seria 7 sau Mercedes-Benz S-Class.
Astfel, din noua linie LS fac parte modelele LS 460, LS 460L, hibridul LS 600 hL precum şi sportiva LS 460 F. Conform constructorului, LS Hybrid va beneficia de tracţiune integrală permanentă, în vreme modelele LS 460 şi LS 460 L sunt disponibile în două versiuni: cu tracţiune spate sau întegrală.
Lexus LS – Performanţe:
Ca motorizare, Lexus LS va miza în continuare pe două variante de propulsie. Este vorba despre un V8 de 4,6 litri disponibil pe modelele cu tracţiune spate, care a fost ajustat pentru un plus de 6 CP, urcându-i performanţele la 386 CP şi 497 Nm de cuplu. Aceluiaşi motor, însâ disponibil pentru versiunile cu tracţiune spate, i-a fost mărită puterea cu 3 CP, până la 360 CP şi 470 Nm de cuplu.
Modificările aduse motoarelor se materializează în accelerarea de la 0 la100 km/h ce durează 5,4 secunde pentru versiunea cu tracţiune spate, respectiv 5,9 secunde pentru cea cu tracţiune integrală. Viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h.
Hibridul de pe LS 600 hL rămâne acelaşi V8 de 5 litri conectat la o pereche de motoare electrice şi capabil să dezvolte 438 CP. Nici sportivul LS 460 F nu a primit modificări la nivel de motorizare, constructorul japionez compensând prin instalarea de suspensii sport pe pernă de aer, etrieri de frână Brembo şi jante forjate de 19 inci.
Reglaje fine au fost făcute pentru îmbunătăţirea coeficientului de aerodinamică precum şi pentru sporirea manevrabilităţii şi a stabilităţii pe şosea.
Lexus LS – Modificări la exterior:
Schimbările de la nivelul caroseriei sunt inspirate din modelele RX facelift şi noul GS, şi înglobează o grilă frontală trapezoidală precum şi modificări la nivelul farurilor, spoilerelor şi al capotei. În partea din spate se remarcă stopurile ionizate cu inserţii cromate şi designul schimbat al bării de protecţie.
Modificări sesizabile apar însă în cazul pachetului F Sport, care iese la rampă cu un kit de caroserie musculos ce se laudă cu un spoiler faţă agresiv în care au fost integrate prize de aer masive. Imaginea sportivă este definitivată de grila frontală împletită, difuzorul amplasat între cele două evacuări şi discretele inserţii cromate.
Lexus LS – La interior:
Gama LS a suferit modificări şi la nivelul interiorului, nu doar la capitolul design ci şi în ceea ce priveşte etanşeizarea şi izolarea fonică. Forma scaunelor din faţă a fost la rândul ei ajustată pentru a elimina punctele de presiune.
Bordul este împărţit în două zone principale: cea superioară încorporează un ecran LCD cu multi-display cu diametrul de 12,3 inci în timp ce zona inferioară are rol de consolă de control pentru sistemele maşinii. Interiorul este diponibil în 5 nuanţe de culori la care se pot adăuga opţional inserţii de lemn de nuc, arţar şi bambus.
Pentru modelul LS 460 F Sport, elementele suplimentare constau în ornamentele de aluminiu şi tapiţeria din piele neagră Alcantara.