Land Rover Freelander 2
Cu ocazia Salonului Auto de la Londra 2006, Land Rover lansează Freelander 2. Această maşină este cea de-al patrulea model lansat în decurs de patru ani de către un constructor considerat până nu demult conservator. În 2002 a fost lansat Range Rover, după care, în anul 2003 a venit rândul lui Discovery 3, iar în 2005 Range Rover Sport, toate maşini grele, maşini cu pretenţii premium.
Designul noului model inspiră în primul rând maturitate, fără a rupe legătura cu precedentul Freelander. Cheia succesului acestui desen sunt suprafeţele ample şi liniile tăioase. Elementul dominant al părţii frontale este grila radiatorului, care pare a fi îmbrăcată în crom. În partea laterală se disting jenţile de diametru mare şi pragurile mult ieşite în exterior. Spatele păstrează o mare parte din aspectul modelului înlocuit, singura diferenţă remarcabilă putând fi observată în dreptul stopurilor, care au fost redesenate şi „învelite” cu geam clar. Toate aceste elemente au un singur scop, de a demonstra încă o dată că se pot face modificări fără a altera un curent sau o imagine creată în timp.
Singuranţa activă este asigurată de binecunoscutul ABS, de Dynamic Stability Control (DSC), Electronic Traction Control (ETC), plus HDC (Hill Descent Control), care intră în funcţiune pe teren accidentat.
Propulsia este asigurată de două motoare noi: unul alimentat cu benzină, de 3,2 litri cu şase cilindri în linie, a cărui putere maximă este de 233 CP, iar cuplul de 317 Nm; cel de-al doilea motor este un diesel commonrail de 2,2 litri, având 160 CP şi un cuplu de 400 Nm. Ambele motoare sunt cuplate la o cutie automată de viteze cu şase rapoarte. Pentru motorul diesel este disponibilă şi o cutie manuală tot cu şase viteze. Sistemul de tracţiune 4×4 este permanent, dar dispune de o unitate de control care transferă cuplul motor în fucţie de necesităţi, pentru a obţine un consum de combustibil cât mai mic.
Noul Freelander desenat şi construit la fabrica din Halewood doreşte să ridice standardele clasei compacte de maşini 4×4, în condiţiile unei concurenţe acerbe din partea japonezilor sau chiar a europenilor.