Ceea ce credeam mai devreme că e conceptul Lamborghini pregătit pentru Salonul Geneva 2012 se dovedeşte a fi un model real, care îşi aşteptă cumpărătorul. Nu cumpărătorii, ci doar un singur cumpărător norocos, deoarece noul şi unicul Lamborghini Avendator J… este de vânzare!
De fapt, mai corect este „a fost de vânzare”, deoarece are deja un proprietar anonim. Cel mai probabil, cei de la Lamborghini s-au gândit să-i satisfacă cerinţa vreunui client extravagant, dar, în acelaşi timp, să arate lumii de ce sunt ei capabili. Şi astfel a apărut Lamborghini Aventador J.
De unde vine „J”-ul? Se pare că de la secţiunea din regulamentul FIA unde găseşti specificaţiile diverselor clase de maşini de curse. Adică o indicaţie subtilă că Lamborghini Aventador J nu e doar un exerciţiu de stil sau un showcar inert, menit a sta doar în garaj sau sub reflectoarele expoziţiilor auto.
Nicidecum, inginerii au gândit un racer veritabil pe baza cunoscutului deja Lamborghini Aventador. Din moment ce este destinat pistelor de curse, de ce ar mai avea nevoie de un acoperiş amovibil sau chiar de parbriz? Renunţând la acestea, se câştigă la capitolul masă scăzută, nu?
În ideea de a face maşina să „tragă” cât mai puţin la cântar, s-a renunţat cam la orice element de lux şi confort (de la sistemul multimedia până la climatizare). În plus, interiorul este îmbrăcat într-un nou material: denumit Carboskin, acesta este o mixtură de fibră de carbon şi o răşină specială, astfel materialul fiind şi flexibil, şi foarte rezistent (mai ales la intemperii).
Cam la cât se cifrează economia de kilograme, nu ştim. Ştim, însă, că Aventador J preia partea tehnică a modelului de serie, adică motorul V12 de 700 CP, transmisia ISR şi tracţiunea integrală. În plus, pentru ca vântul să nu-i „reteze” capul pilotului, maşina beneficiază de nişte deflectoare aerdodinamice, pentru dirijarea curentului de aer.
Lamborghini Aventador J mai beneficiază de jante special concepute, de 20 inch în faţă, respectiv 21 inch în spate, garnisite cu inserţii din carbon care să ajute la răcirea mai eficientă a frânelor. În plus, în partea din spate difuzorul şi eleronul au fost special proiectate pentru acest model.