Zvonurile despre un SUV Opel mai mic decât Antara circulă de ceva vreme pe internet, dar lucrurile nu au fost clare decât în momentul în care cei de la Buick au început campania de teasing pentru noul lor SUV Buick Encore. Un model care era clar că va avea un corespondent şi în gama Opel, în Europa.
Germanii nu au stat mult pe gânduri după premiera „vărului” Buick la Detroit 2012, aşa că acum avem parte de primele imagini cu noul Opel Mokka. Numele ne face pe cei din spaţiul carpato-danubiano-pontic să râdem, însă micul SUV are intenţii foarte serioase, atacând un model care, la apariţia sa, a dat naştere multor glume din cauza aspectului nonconformist, dar şi a numelui copilăresc: Nissan Juke.
Opel Mokka este bazat pe platforma tehnică a lui Opel Corsa şi măsoară cu 31 cm mai puţin decât Antara, având o lungime de 4,28 metri, deci se pretează foarte bine traficului urban, la fel ca Juke (4,13 metri lungime), Mitsubishi ASX (4,3 metri lungime) sau chiar Dacia Duster (4,31 metri lungime).
Deşi valoarea ampatamentului lui Mokka nu a fost comunicată încă, ne putem uita rapid la fratele său Buick Encore, care are o distanţă de 2,55 metri între axe, în timp ce ecartamentele faţă/spate sunt de 1,54 metri. Prin urmare, atât Encore, cât şi Mokka promit un spaţiu interior suficient, mai ales că ergonomia interioară se laudă cu nu mai puţin de 19 spaţii de depozitare pentru lucrurile mărunte.
Interiorul este familiar, designul planşei de bord amintind imediat de Opel Meriva – are forme rotunjite, plăcute, gândite mai mult pentru femeile cu gusturi fine. Dar şi pentru cele cu necesităţi de ordin practic, deoarece portbagajul are o capacitate de 533 litri, care, prin rabatarea banchetei fracţionabile, ajunge la 1.370 de litri (Juke: 250/830 litri; ASX: 416/1.190 litri; Duster: 475/1.636 litri).
Motorizările lui Opel Mokka vor fi în număr de trei în momentul lansării:
Toate motorizările dispun standard de sistemul start/stop, iar inginerii Opel promit că Mokka va avea o ţinută de drum foarte sigură, dar va oferi şi un bun nivel de confort în segmentul său. Un alt capitol la care Opel Mokka va sta foarte bine se anunţă nivelul de dotări – pe lista de opţionale vom regăsi noile sisteme „Opel Eye” (cu recunoaşterea semnelor de circulaţie şi sesizarea situaţiilor periculoase din trafic), iluminarea adaptivă „AFL+”, cu faruri bi-Xenon, sau sistemul de alertă la schimbarea involuntară a benzii de mers „LDW”.
Nu va lipsi nici opţiunea „FlexFix”, pentru transportul a până la 3 biciclete, iar, dintre opţiunile de lux, amintim camera pentru mersul înapoi sau jantele de 18 inch. Din punct de vedere al siguranţei, Opel Mokka va oferi o baterie de 10 airbaguri, precum şi ABS şi ESP standard.
Mai rămâne să aşteptăm Salonul Auto Geneva 2012 pentru a afla mai multe detalii despre performanţe şi consum, precum şi primele informaţii despre preţuri, care se anunţă deja foarte competitive. În România, Opel Mokka va ajunge doar spre finalul anului – când, cel mai probabil, vom auzi poante de genul „vrei un cadou… moca?”.