Prima versiune cu propulsie hibridă a lui Mercedes-Benz E-Class este E 300 BlueTEC Hybrid, iar germanii susţin că este cea mai economică limuzină din lume: consumul mediu e de numai 4,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 109 g/km. Momentan, cea mai economică versiune din gama E-Class este E 220 CDI, cu un consum mediu de 5,0 litri/100 km, deci noul E 300 BlueTEC Hybrid are de ce să se laude.
Sistemul de propulsie de pe Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid constă din motorul diesel de 2,2 litri şi 204 CP de pe versiunea E 250 CDI, care e asociat cu un motor electric de numai 20 kW (27 CP), dar cu un cuplu maxim de 250 Nm, adică jumătate din cel de 500 Nm al motorului termic. Modelul mai este dotat şi cu un sistem start/stop automat pentru motor, sistem de recuperare a energiei la frânare, precum şi cu un mod de rulare în regim strict electric.
A doua versiune E-Class hibridă este Mercedes-Benz E 400 Hybrid, care combină un motor pe benzină V6, de 3,5 litri şi 306 CP, cu acelaşi motor electric de pe E 300 BlueTEC Hybrid, de 20 kW. Consumul mediu al acestei versiuni este cotat la 27 mpg, conform normelor de măsurare americane, dar valoarea pentru Europa nu a fost încă dată publicităţii.
Deşi ambele versiuni vor fi prezentate în premieră mondială la Detroit 2012, E 300 BlueTEC Hybrid va fi pus în vânzare mai întâi pe piaţa europeană, în timp ce E 400 Hybrid va fi rezervat, pentru început, doar pieţei nord-americane. Preţurile pentru Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid le vom afla în primăvara lui 2012, însă despre E 400 Hybrid nu ştim dacă şi când va ateriza pe Bătrânul Continent.