Koenigsegg One:1, nordicul care vrea să cucerească lumea cu viteză ameţitoare
Koenigsegg One:1 e modelul cu care Christian von Koenigsegg, fondatorul companiei auto suedeze ce îi poartă numele, vrea să dovedească lumii, din nou, că firma lui poate să creeze lucruri extraordinare.
Pe scurt, numele modelului bazat pe Agera vine de la raportul putere:greutate cu care va încerca să detroneze hipermaşini precum Bugatti Veyron şi Pagani Huayra.
Unu la unu – nu e un scor, ci un raport extrem de important pentru împătimiţii de performanţă
Mai exact, puterea maximă a motorului V8 de 5,0 litri ajunge, graţie montării a două turbocompresoare, la 1.360 CP, obţinuţi la o turaţie maximă de 7.500 rpm. Şi care sunt transmişi doar roţilor spate, prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj şi 7 trepte.
Ei bine, masa totală a maşinii se cifrează la 1.360 kg, multe elemente ale caroseriei fiind înlocuite cu unele din fibră de carbon pentru uşurarea bolidului. Deci raportul putere/greutate este de 1:1. Adică One:1, clar?
Maşina asta ajunge la 440 km/h. În teorie. S-a auzit, Bugatti?
Koenigsegg One:1 nu se mulţumeşte doar cu această explicaţie, continuând cu performanţele. Graţie optimizării aerodinamicii, în special prin modificări în partea inferioară, dar şi superioară a caroseriei, coeficientul Cx variază între 0,45 şi 0,50.
Ceea ce se traduce printr-o viteză maximă de-a dreptul ameţitoare: 440 km/h. Demarajul 0-400 km/h durează circa 20 de secunde, iar frânarea de la 400 km/h necesită doar jumătate din acest timp.
Cât de mult se mai poate îmbunătăţi aerodinamica, domnilor ingineri?
Mai vreţi şi alte valori? Distanţa de frânare de la 100 km/h este de 28 de metri, graţie discurile de frână ceramice (cu diametru de 397 mm în faţă, respectiv 380 mm în spate) şi a pneurilor speciale Michelin Cup 2 (cu tipodimensiune 265/35 ZR 19 în faţă, respectiv 345/30 R 20 în spate). Iar acceleraţia laterală poate ajunge şi la 2,0 G.
Doar preţul nu a fost comunicat. Şi normal, câtă vreme toate cele 6 exemplare Koenigsegg One:1 au fost deja comandate de clienţi discreţi. Iar unul dintre ele a fost expus la Salonul Auto Geneva 2014. Din orgoliu, evident.
Secret bine păstrat: preţul fiecăruia dintre cele 6 exemplare de One:1