KIA Rio Sedan la Salonul Auto New York 2011
Noua
KIA Rio a marcat o adevărată revoluţie
faţă de precedenta generaţie, fiind lansată la Salonul Auto
Geneva 2011 în versiunea hatchback în 5 uşi. Acum, la Salonul
Auto New York, a venit şi rândul versiunii sedan – deşi premiera
mondială a acesteia s-a consumat câteva zile mai devreme, la
Shanghai 2011, sub numele
KIA K2.
Faţă de modelul destinat pieţe chinezeşti, KIA Rio Sedan
pentru America are nişte modificări nu neapărat subtile.
În primul rând, se remarcă stilul foarte agresiv, maşina părând o
KIA Optima intrată la apă: faruri mari şi cu o formă
sofisticată, grilă bine evidenţiată şi un spoiler cu un look destul
de sportiv.
Partea laterală puternic ascendentă beneficiază de o suprafaţă
vitrată destul de restrânsă, iar jantele de 17 inch de pe
versiunile superioare îi conferă maşinii un aer foarte atractiv, în
special pentru tineri. Spatele este ceva mai convenţional,
însă nu este lipsit de personalitate, graţie stopurilor mari şi a
spoilerului sportiv.
Interiorul maşinii mizează pe aceeaşi impresie de
revoluţie faţă de precedenta generaţie, combinând
sportivitatea cu un look high-tech. Versiunile superioare de
echipare beneficiază de un sistem de navigaţie cu un display
central de mari dimensiuni, pe care pot fi afişate şi imaginile de
la camera pentru mersul înapoi. De asemenea, butoanele din zona
climatizării automate fac o evidentă trimitere către modele celebre
din istoria motorsportului.
Interiorul este spaţios, graţie ampatamentului de 2,57 metri
locurile din spate fiind mult mai generoase decât în precedenta
generaţie. Faţă de modelul pe care îl înlocuieşte, noul KIA
Rio Sedan creşte în dimensiuni, ajungând la o lungime de
4,36 metri, o lăţime de 1,72 metri şi o înălţime de 1,45 metri. De
asemenea, caroseria este mai rigidă cu 60%, ceea ce înseamnă o
siguranţă mult crescută.
Pe piaţa nord-americană, KIA Rio Sedan este oferită cu
noul motor pe benzină cu injecţie directă, de 1,6 litri şi 135
CP, cuplat fie la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
fie la una automată, tot cu 6 trepte. Sistemul ISG (de
oprire/pornire automată a motorului) este oferit standard, aşa
încât consumul în regim de autostradă este de 5,8 litri/100 km, iar
cel urban este de 7,8 litri/100 km.