KIA Magentis facelift

Publicat: 08 01. 2009, 19:43

KIA Magentis este departe de a fi o vedetă a pieţei auto. De fapt, este o figură destul de ştearsă în peisajul berlinelor de categorie medie, mizând pe un raport bun între preţ şi ceea ce oferă ca maşină: spaţiu, calitate, confort, costuri moderate.

Liniile relativ rotunjite ale caroseriei actuale sunt înlocuite cu muchii, iar grila, preluată? de la recentul KIA Forte, imprimă? maşinii un relativ aer impozant, deoarece, în rest, maşina riscă să alunece în banalitate. Datorită lipsei originalităţii ansamblului, Magentis poate fi uşor acuzată de plagiat: de exemplu partea frontală are ceva din precedenta generaţie Honda Accord, iar stopurile amintesc întrucâtva de Honda Civic Sedan.

Sincer, KIA Magentis facelift dă impresia că a fost desenată de o echipă de designeri ieşiţi la pensie şi care mai suspină după învechitele Oldsmobile sau Buick. Totuşi, lungimea de 4,8 metri o încadrează în segmentul sedanurilor serioase, de genul lui Ford Mondeo sau Volkswagen Passat.

Chiar dacă lungimea exteriorului a crescut cu 6,5 cm, acest lucru se datorează redesenării spoilerelor, spaţiul pentru pasageri nefiind mai generos decât înainte (deşi, strict din punct de vedere al cifrelor, portbagajul are acum 500 litri, cu 5 litri mai mult….).

Surprinde plă?cut ambianţa interioară, care nu este la fel de rece şi sobră ca designul exterior: consola centrală şi ceasurile de bord au suferit modificări, la fel şi zona manetei cutiei de viteze automate, în timp ce tapiţeria din piele este nouă. O tuşă de modern este dată de adoptarea în echiparea de serie a conexiunilor USB şi pentru iPod (oare potenţialii clienţi ai maşinii ştiu despre ce este vorba?…).

Motorizările propuse pentru KIA Magentis facelift sunt în număr de trei: două pe benzină (2,0 litri, 165 CP – 20 CP în plus faţă de modelul actual; 2,7 V6, 193 CP – 5 CP în plus) şi unul diesel commonrail. Acesta are 2,0 litri, dezvoltă 150 CP (faţă de 140 CP înainte) şi consumă în medie 6,0 litri/100 km, cu 1,5 litri de combustibil mai puţin la sută decât motorul de 2,0 litri pe benzină. Dieselul este echipat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, în timp ce motoarele pe benzină au dreptul doar la cinci trepte.

Există şi opţiunea cutiei automate: pentru motorizările mici ea are patru trepte, iar pentru V6 este cu 5 trepte şi beneficiază de un program "SportMode", care permite schimbarea secvenţială a treptelor, de la levierul de pe tunelul central.

Deocamdată nu sunt informaţii referitor la comercializarea noii versiuni pe piaţa europeană, însă este de aşteptat ca, până la jumătatea anului, să înlocuiască actuala versiune KIA Magentis.