Poreclit ”baby-Jeep” până acum, noul Jeep Renegade este botezat cu ocazia Salonului Auto Geneva 2014, unde americanii mai aduc şi versiunea europeană a fratelului mai mare Jeep Cherokee.
Primul lucru care frapează la noul Jeep Renegade este aspectul. Departe de a fi un SUV-uleţ frumos, Renegade încearcă să-i sensibilizeze pe cei care urmăresc spiritul practic în primul rând şi impresia de robusteţe – acest ultim aspect este, de altfel, cam prea bine pus în evidenţă de liniile angulare şi de aspectul total diferit de al modelelor din această categorie.
Suntem curioşi la ce poante va da naştere aspectul ciudat al lui Jeep Renegade
Ca formă generală, Jeep Renegade pare ceva mai mic decât gabaritul real: lungime de 4,23 metri, lăţime de 1,8 metri şi înălţime de 1,69 metri. Capacitatea portbagajului se cifrează la 350 de litri, bancheta fiind rabatabilă fracţionat 40:20:40.
Cutiuţa asta nu pare să aibă legătură cu reputatul Wrangler
Noul Jeep Renegade este propus încă de la început cu două pachete exterioare: Latitude este destinat celor care vor să utilizeze maşina preponderent pe asfalt, în timp ce Trailhawk e destinat celor cu spirit de aventură mai pronunţat, având pneuri şi jante mai mari, dar şi spoilere redesenate şi detalii care amintesc de offroaderele de altădată.
Interesant, foarte interesant interiorul lui Renegade. Suntem curioşi de caliatea plasticelor – tot americană?
Motorizările propuse pentru noul Jeep Renegade nu sunt puţine, fiind oferite şi propulsoare pe benzină, şi diesel. În primul caz, vorbim de trei motoare pe benzină: 1.4 MultiAir de 138 CP şi o versiune turbo a acestui motor, de 168 CP, dar şi un motor de 1,6 litri E.TorQ, de numai 108 CP, dar cu un cuplu foarte bun la turaţii joase şi o durabilitate crescută.
În privinţa motoarelor diesel, Renegade se bazează pe un 1,6 litri de 118 CP, respectiv pe un 2,0 litri, oferit în două trepte de putere, 138 CP, respectiv 167 CP. Toate motoarele sunt de origine Fiat, dar se pare că în viitor Renagade va avea parte şi de un motor pe benzină de 2,4 litri şi 184 CP, de origine Chrysler.
Multe motorizări, pentru toate gusturile. Şi promisiunea celui mai capabil sistem 4×4 din segment
Versiunile de motorizare de bază beneficiază de tracţiune doar pe puntea faţă, iar pe cele mai mari e propusă opţional şi tracţiunea integrală, care beneficiază şi de un mod de blocare a diferenţialului, dar şi de diverse programe pentru controlul electronic al tracţiunii şi stabilităţii, în funcţie de tipul de teren şi de aderenţă.
Din punctul de vedere al tracţiunii 4×4, Renegade se anunţă ca fiind cel mai sofisticat SUV de clasă mică de pe piaţă. Aşa încât italienii sunt încrezători în succesul pe care micul Renegade îl va avea, în special în rândul celor amatori de mai multă aventură decât pot oferi rivalii momentului.
Şi totuşi, chiar nu e nicio problemă cu designul acestui Jeep?
Preţurile şi dotările noului Jeep Renegade vor fi anunţate după Salonul Auto Geneva 2014, când vom afla şi când va fi disponibil noul model pe piaţa noastră.