Jeep Liberty

Autor: Silviu Draganescu 19 apr. 2007 Prezentări

Cum în America contează mai mult cât de mare eşti şi mai puţin cât de puternic ai motorul, noul model încearcă să mulţumească o gamă cât mai largă de posibili clienţi cu un singur propulsor V6 de 3,7 litri, cu puterea de 210 CP. Evident, puterea litrică nu ar impresiona pe nimeni în Europa, dar americanii nu pun mult accent pe acest aspect. Ei preferă un motor elastic şi fiabil, care să-i poarte în siguranţă pe nesfârşitele autostrăzi interstatale. Iar consumul în oraş de 15 litri la suta de km chiar nu mai are importanţă.

În ceea ce priveşte platforma tehnică, Jeep Liberty oferă un balans fericit între capacităţile off-road şi rafinamentul rulării on-road. De acest lucru se ocupă noua suspensie independentă, cu cinci braţe pe spate. Există două feluri de transmisie integrală: una permanentă Selec-Trac II şi alta nepermanentă, denumită Command-Trac. Două cutii de viteze pot fi comandate, una manuală cu şase trepte şi alta automată cu doar patru trepte, un numar considerat depăşit de majoritatea producătorilor. Dar aceasta din urmă va avea cea mai mare pondere în vânzările din America… pentru că aşa e normal la ei.

Securitatea nu a fost uitată nici ea, noul model având un set bogat de sisteme active şi pasive de siguranţă. Astfel, orice Liberty are standard ESP, ABS, senzori de ploaie, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi airbaguri cortină. De asemenea Jeep oferă un sistem complet denumit MyGIG cu funcţii audio, hands-free, de navigaţie şi comunicaţie  Multimedia Infotainment System. Acesta include un harddisk de 20 de gigabyte, unde se pot stoca numeroase poze şi melodii. Toate acestea se pot comanda vocal sau prin intermediul touch-screen-ului din dotare.

Jeep Liberty va fi construit folosindu-se cel mai modern proces de producţie al grupului Chrysler, intitulat Flexible Manufacturing Strategy. Acesta permite obţinerea unor costuri de producţie mai mici, micşorând timpul necesar asamblării unui autovehicul. De sarcinile cele mai dure se vor ocupa roboţii din fabrica din Toledo, Ohio. Primele livrări vor începe în al treilea trimestru al acestui an.

Aflat acum la a doua generaţie, noul model Jeep trebuie să atingă şi să depăşească performanţa predecesorului său de a fi unul din liderii SUV-urilor compacte. Iar, pentru asta, oficialii americani au avut grijă să integreze tot ce au avut mai bun în noul model. Pentru că o piaţă concurenţială tot mai aprigă, cu presiuni imense din partea modelelor japoneze, obligă fiecare angajat al grupului DaimlerChrysler să lucreze la capacitate maximă. Mai ales acum, când parteneriatul germano-american se clatină, iar situaţia părţii americane nu este deloc roz. În aceste condiţii, speranţele puse în Liberty sunt mari.

Stiliştii Jeep au considerat că revenirea la designul clasic, al primului Jeep folosit de armata americană în al doiea război mondial, va fi o formulă câştigătoare. Asemănarea între cele două modele la partea frontală este evidentă, însă evoluţia apărută în timp se poate observa mai ales în ceea ce priveşte calitatea fabricaţie şi atenţia pentru detalii. Grila faţă cromată integrează farurile pătrăţoase, flancate în exterior de aripile foarte proeminente, asemănătoare cu cele folosite pe maşinile de acum jumătate de secol.

Privind maşina din lateral, observăm geamurile mici, încadrate de stâlpi groşi şi aceleaşi linii unghiulare, fără aproape nici o curbă. Acesta este evident un preţ plătit pentru dorinţa arzătoare de a semăna cât mai mult cu strămoşii săi, dar care, pe de altă parte, lasă impresia de rigidate şi robusteţe, criterii foarte căutate de unii clienţi. Luneta se poate deschide separat de hayon, permiţând un plus de mobilitate în ceea ce priveşte accesul la portbagaj.

În interior, pasagerii vor fi întâmpinaţi de un lux tipic american. Adică aceleaşi forme angulare, consola centrală imensă, piele multă şi crom – cum era să lipsească simbolul bling-blingului disponibil pe orice model american care se respectă?! Panoul uşii intră foarte mult în interior, iar frâna de mână este plasată foarte aproape de scaun, noul model în mod sigur nepotrivindu-se cu clientul tipic de fast food, care ar avea probleme cu spaţiul. Dar acestuia Jeep îi va propune noul Commander, care i-a împrumutat lui Liberty cele mai multe trăsături de ordin estetic.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide