Jeep Grand Cherokee 2011

Publicat: 20 05. 2010, 00:23

This browser does not support the video element.

Deşi
Daimler şi Chrysler şi-au spus la revedere de ceva vreme,
noul Jeep Grand Cherokee va fi un fel de
Mercedes ML
cu o altă pană de indian
. Ceea ce
dovedeşte că acest proiect a fost demarat cu mult timp înainte de
schisma celor doi parteneri. Acest lucru nu poate fi însă decât
unul bun pentru SUV-ul american, fiind probabil mai adaptat la
rigurozităţile europene. De asemenea, acest model este mai spaţios,
dar şi mai mare la exterior. Ampatamentul a crescut cu 13
cm, creştere ce se reflectă într-un plus de 4,5 cm la lungimea
totală
. În lăţime creşterea totală este de 7,6 centimetri
ceea ce înseamă că noul Jeep Grand Cherokee este cu adevărat
grand.

Ca design, noul Jeep Grand Cherokee păstrează linia generaţiei
pe care o înlocuieşte, dar reuşeşte să aducă un suflu nou necesar.
Partea frontală este caracterizată de blocuri optice, mai
mici şi mai agresive, dar totuşi mai elegante
. Bosajele
sunt mai ample inspirând forţă, iar în partea posterioară blocurile
optice se prelungesc pe hayon. În intterior aerul spartan este
înlocuit de un mediu mai elegant, cu o consolă mai puţin pătrăţoasă
şi un volan mult mai sportiv, decât „butucănosul” covrig de pe
actuala generaţie.

Cândva
un model de referinţă în off-road, Grand Cherokee a trecut în
ultima vreme printr-un proces de domesticizare, dar
Chrysler spune că viitoarea generaţie va fi compromisul
ideal între abilităţile tot-teren şi atragerea unui public
generalist,
care apreciază mai degrabă confortul pe şosea.
Noua structură torsională a caroseriei este mai fermă cu 146% decât
la vechea generaţie, spun responsabilii de produs de la Jeep.
Suspensia este acum independentă pe cele două punţi ceea ce aduce
un plus de manevrabilitate. Ca opţional va exista şi
suspensia pneumatică Quadra-lift, care oferă cinci nivele
de elevaţie, pe cel mai înalt, garda la sol fiind de aproape 35 de
centimetri.

În materie de tracţiune 4×4 acest model oferă trei soluţii
Quadra-Trac I, integrală permanent, controlată doar de
creierul electronic, Quadra Trac II, cu cutie de transfer manuală
şi posibilitatea direcţionării cuplului de până la 100% către una
dintre punţi.
Ultimul sistem, Quadra-Drive, beneficiază de
un diferenţial electronic pentru puntea spate ce detectează
ruperile de aderenţă şi direcţionează puterea pe roata de bază.

Sub capotă. pentru piaţa americană se anunţă două motoare. Un
3.6-litri Pentastar V6 ce produce 280 CP şi un cuplu de 353
Nm şi un 5.7-litri HEMI V8 cu 360 CP
şi cuplu de 520 Nm.
Pentru Europa vor fi disponibile şi motoare diesel, dar nu se
cunosc încă date despre cilindree sau puteri.