Noua versiune Jaguar XK facelift vine, în primul rând, cu o parte frontală modificată estetic, maşina sport britanică fiind mult mai agresivă. Efect obţinut foarte simplu, prin adoptarea unor fante laterale ca nişte branhii de rechin – da, rechin, ca BMW Seria 6. Per ansamblu, modificările estetice sunt minore, conservându-se caracterul rasat. Mai menţionăm stopurile cu LED sau detaliile cromate.
Upgrade-ul important este sub capotă, unde V8-ul de 4,2 litri a fost înlocuit cu un V8 de 5,0 litri, care dezvoltă 385 CP şi 515 Nm, faţă de 298 CP şi 411 Nm înainte. Dacă ne referim la versiunea Jaguar XKR, cu compresor mecanic, evoluţia se cifrează la 510 CP (faţă de "numai" 416 CP înainte) şi 625 Nm. Deci acum Jaguar XKR intră fără menajamente pe teritoriul lui BMW M6 sau Mercedes SL 63 AMG.
Performanţele sunt pe măsură: 0-100 km/h în 5,5 secunde pentru versiunea aspirată, respectiv 4,8 secunde pentru XKR (cu 0,2 secunde mai mult ca BMW M6). Viteza maximă este limitată la 250 km/h, pentru ambele versiuni de motorizare.
În ce priveşte partea ecologică, am putea spune că Jaguar XK facelift stă destul de bine pentru o maşină sport: 9,3 litri/100 km şi emisii CO2 de 264 g/km pentru versiunea aspirată, respectiv 10,2 litri/100 km şi emisii CO2 de 292 g/km pentru XKR – care, astfel, îşi ia revanşa în faţa lui BMW M6 (bavarezul stă mai slab la acest capitol, cu 14,8 litri/100 km consumul mediu şi emisii CO2 de 357 g/km).
La interior, Jaguar XKR este acelaşi grand-turism luxos, cu inserţii din aluminiu întunecat, tapiţerie din piele cu o cusătură exclusivistă sau scaune cu ventilaţie. Designul habitaclului a rămas, principial, acelaşi, însă marea noutate o reprezintă butonul pentru cutia de vitzeze automată, preluat de la berlina Jaguar XF.
Alte modificări specifice lui Jaguar XK facelift se referă la noile jante, între 18 şi 20 inch, cu design special, precum şi noua gamă de culori exterioare, dintre care două (Salsa şi Kyanite Blue) sunt exclusiv pentru Jaguar XKR.