ISTORIE AUTO: cele mai îndrăzneţe maşini ale anilor 1920 – 1940

Autor: Adrian Mihălţianu 16 iul. 2015 Prezentări

5. Stout Scarab, 1936

Mulţi dintre pionierii lumii auto au construit mai întâi avioane, iar William Stout nu făcea notă discordantă, compania sa, Stout Air Lines, fiind cunoscută pentru faptul că a introdus pentru prima oară servirea mesei în avion, precum şi stewarzi (ulterior urmaţi de stewardese). Prototipul de faţă se dorea a fi, de fapt, un restaurant pe roţi, o modalitate de a te deplasa în cel mai mare lux.

Faţa maşinii e în stânga, dacă vă întrebaţi… Stânga!

N-a prins, pentru că ar fi fost extrem de scump, dar modul în care arată…

6. Norman Timbs Special, 1947

Inspirat de maşinile de curse Auto Union Type C şi Mercedes-Benz W25 Avus Streamlined GP, inginerul Norman E. Timbs crea una dintre cele mai frumoase maşini ale tuturor timpurilor, cel puţin în privinţa liniei laterale. Maşina asta nu seamănă, de fapt, cu nimic şi totuşi aminteşte de o sumedenie de maşini celebre ale anilor 1930.

Retragem ce am spus mai devreme la Bugatti Aerolythe. ASTA e cea mai glorioasă siluetă din istorie! 😀

Cu o viteză maximă de 193 de km/h, ajutată atât de forma extrem de aerodinamică precum şi de greutatea mică a maşinii (folosea un şasiu tubular, greutatea totală fiind de sub 1 tonă), Norman Timbs Special a fost redescoperită abandonată în deşert abia în 2002 şi a fost restaurată. Admiraţi-o mai jos:

7. Davis Divan, 1948

Acest papuc pe trei roţi care părea că pluteşte pe deasupra drumului a fost construit doar timp de trei ani, între 1947 şi 1949. Bazat pe un prototip desenat de Frank Curtis, cel care avea să prepare apoi zeci de maşini pentru Indianapolis 500, a fost băgat rapid în producţie de serie de către Glen Davis, un afacerist veros care a încercat să convingă lumea că asta e maşina viitorului, pe care urma să o vândă la halucinantul preţ de doar 1.000 de dolari. După ce a strâns peste 1.2 milioane de dolari (o sumă enormă la vremea aceea), omul nostru a reuşit să construiască doar 13 exemplare, intrând apoi la închisoare pentru escrocherie.

Trei roţi şi patru adulţi pe o banchetă ca un divan. 1000$. Ce păcat că a fost doar o escrocherie…



Divanul arată diferit de orice altă maşină, iar cele trei roţi nu îi confereau o stabilitate bună, raza de bracare extrem de mică fiind bună în oraş, dar fatală la viteze mai mari. A, iar numele îi vine, evident, de la canapeaua sau divanul pe care puteau sta până la patru adulţi, adică şoferul şi trei fotomodele, aşa cum s-a şi întâmplat în cursul campaniei publicitare de păcălit oamenii.

8. Tasco, 1948

TASCO înseamnă, în detaliu, The American Sports Car Company, iar acest prototip, conceput de un fost inginer de la Duesenberg, era inspirat din avioanele de vânătoare ale celui de-al doilea război mondial. Avea un corp de aluminiu, protecţiile din fibră de sticlă de deasupra roţilor se mişcau odată cu acestea, iar elementele de la bord aminteau de aviaţie. Remarcabil şi pavilionul în formă de T, idee regăsită apoi pe Corvette în 1968.

Nouă ni se pare că arată ca un căţel, dar în galeria foto o aveţi şi din faţă, de unde arată ca un avion de vânătoare, totuşi…

Evident, au fost mult mai multe maşini trăznite în anii 20-40 ai secolului trecut, dar nu avem spaţiu aici pentru toate. Dacă aveţi vreo preferată pe care am omis-o, nu ezitaţi să ne spuneţi în comentarii.


Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide