11. Lamborghini Miura
Lamborghini Miura apărea în 1966, iar odată cu creaţia lui Macello Gandini de la Bertone începea şi nebunia maşinilor cu motor montat median. Aproape 50 de ani mai târziu, rămâne o maşină atemporală, care arată şi acum ca şi când ar fi cea mai rapidă maşină de stradă din lume, aşa cum a fost în anul lansării ei
12. Maserati Tipo 61 Birdcage
Desenat de Giulio Alfieri, Maserati Tipo 61, cunoscut şi numele de Birdcage, a fost condus de nume mari ale motorsportului, precum Stirling Moss sau Lloyd Casner. Acesta din urmă a şi câştigat cursa de anduranţă de 1000 de km de la Nurburgring în 1960 şi 1961, deşi nu a reuşit să repete figura la 24 h Le Mans.
13. Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
Prima maşină de stradă din istorie care a avut uşi de tip fluture, Tipo 33 Stradale a fost o maşină extrem de scumpă la lansare (mai scumpă decât un Lamborghini Miura!), creaţia lui Franco Scaglione, cel care mai semnase zeci de alte modele pentru Lancia, Aston Martin, Jaguar, Fiat, Alfa Romeo, Maserati şi Ferrari. Una dintre cele mai frumoase maşini din istorie.
14. Lamborghini Countach
Primul Lambo de serie cu uşi fluture, Countach a debutat în forţă la Salonul Auto de la Geneva din 1973, numele nefiind din lumea taurilor de luptă, ci semnificând o exclamaţie de apreciere la italieni. Nu uita că poţi regăsi aici întreaga istorie Lamborghini.
15. Alfa Romeo Spider
Battista Pininfarina este de vină pentru cel mai longeviv model Alfa Romeo. Produs între 1966 şi 1993, Alfa Romeo Spider are toate trăsăturile spiderului atemporal: faruri rotunde, centru de greutate coborât, tracţiune pe puntea spate.
16. Ferrari 458 Italia
Lansat în 2009, Ferrari 458 s-a impus foarte rapid ca fiind unul dintre cele mai bune Ferrari produse vreodată. Îl includem în această listă cu maşini în general deja clasice tocmai pentru că a reuşit să menţină brandul căluţului cabrat în modernitate. Design de Pininfarina, performanţe de top.
17. Alfa Romeo Sportiva Coupe
Alfa Romeo 2000 Sportiva Coupe (1954), desenată de Franco Scaglione de la Bertone, a introdus prizele de aer situate sub botul maşinii. Deşi nu a reuşit să fie produsă decât în 4 exemplare, rămâne una dintre cele mai inovatoare caroserii ale anilor 1950 şi va inspira designul mai multor modele Alfa Romeo, inclusiv linia de design din zilele noastre. Sursa foto
18. Lancia Fulvia
Lancia Fulvia, desenată de designerii de la Centro Stile Lancia şi Zagato, câştigătoarea IRC în 1967, a fost acel gen de maşină cu care te distrezi atât pe stradă cât şi pe circuit. Cu precădere în versiunea Coupe sau Rally HF. Sursa foto: Caraddiction
19. Ferrari Dino 246 GT
Nu ştiu dacă există vreo altă maşină italiană care să fie imediat recunoscută, poate doar 250 GTO. Dar Ferrari Dino 246 GT este nu doar o maşină de o frumuseţe răpitoare (desenată de Leonardo Fioravanti de la Pininfarina), ci şi una foarte capabilă pe şoselele anului 1969, când a fost lansată. 238 km/h la bordul unui coupe cu un V6 care urla glorios, ce poţi să-ţi doreşti mai mult?
20. Alfa Romeo 8C Competizione
Din nou în modernitate, cu modelul Alfa 8C Competizione, desenat, ca un semn al timpurilor, de germanul Wolfgang Egger (care a pendulat între Alfa Romeo, Lancia, Audi şi Seat). O maşină produsă în doar 1.000 de exemplare, dar care a dat tonul actualei lini de design de la Alfa Romeo.
Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Fiat, Lancia sunt doar câteva dintre mărcile italiene care au marcat designul auto, în special datorită caselor de design italiene. Normal, mai sunt şi alte mărci italieneşti, pe care nu le-am amintit aici pentru că nu ne-a permis spaţiul, sau pentru că designerii lor nu au fost italieni. Rămâne un lucru, ca un adevăr fundamental: dacă vrei să te îndrăgosteşti de o maşină, urcă într-una desenată în Italia, cu spirit italian. Vei rămâne îndrăgostit pentru totdeauna!
Dacă iubiţi şi voi alte maşini italiene pe care le-am trecut cu vederea, nu ezitaţi să comentaţi!