Inifiniti FX, nou motor diesel în Europa

Publicat: 19 02. 2010, 17:22

Dacă americanii au încercat
să cucerească Vechiul Continent cu surle şi trâmbiţe, eşuând
monumental, japonezii de la Nissan au adoptat o strategie cu totul
diferită pentru brandul de lux Infiniti: o „invazie în linişte”.
Care, până în acest moment, are succes.

Un nou moment îl reprezintă lansarea în premieră absolută a unui
motor diesel performant, care îşi va găsi locul, pentru început,
sub capota luxosului SUV Infiniti FX, această
versiune urmând a primi titulatura FX30d.
Ulterior, şi
micul EX va beneficia de acest model, dar şi berlina de clasă mare
Infiniti M.

Motorul nu este o unitate preluată de la
Renaut sau Nissan, ci a fost conceput de către Infiniti încă din
2005, în cooperare cu inginerii din grup, pentru a se obţine un
propulsor la cele mai înalte standarde pentru clasa premium. Vorbim
de un V6 common-rail, cu injecţie directă, de 3,0 litri şi
care este capabil 238 CP şi nu mai puţin de 550 Nm,

disponibili între 1.750 şi 2.500 rpm. Mai mult, 500 Nm sunt
disponibili de la doar 1.500 rpm, în timp ce turaţia de ralanti
este una foarte scăzută, de numai 650 rpm.

Constructiv, acest diesel este foarte compact, deoarece va fi
folosit şi pe modele Renault sau Nissan, urmând a fi poziţionat
transversal sau longitudinal, pentru tracţiune faţă, spate sau
integrală. Masa propulsorului este redusă, inginerii
folosind pentru blocul motor un material inovator, CGI

(Compacted Graphite Iron – oţel cu grafit compactat), care oferă o
rigiditate foarte bun, dar are şi o bună capacitate de absorbţie a
zgomotelor.

Şi, chiar dacă materialul este
mai greu decât un aliaj de aluminiu, nu mai este necesară o
rigidizare suplimentară sau a arborilor de contra-echilibrare,
obţinându-se o arhitectură mai simplă şi mai robustă. Faţă de
oţelul obişnuit, folosit la majoritatea motoarelor în ziua de azi,
CGI este cu 75% mai rezistent şi mai rigid, dar şi cu 20%
mai uşor
. Iar, faţă de aluminiu, are o rezistenţă la
oboseală de cinci ori mai bună la temperaturile înalte.

Tehnic, faţă de motorizările pe benzină, versiunea diesel a lui
FX beneficiază de un nou subcadru frontal, modificări în
compartimentul motor pentru integrarea radiatoarelor adiţionale de
răcire sau un spoiler frontal pentru un mai bun flux al
aerului de răcire.

Noul diesel este echipat cu filtru de particule şi cu un sistem
catalitic avansat, fiind compatibil cu normele de poluare Euro 5.
Infiniti FX30d anunţă un consum mediu de 9,0 litri/100 km
şi emisii CO2 de 240 g/km
, în timp ce pentru
micul EX sunt anunţate valori precum 8,4 litri/100 km şi 224 g/km
emisii CO2.

Noul motor diesel Infiniti urmează să aibă premiera oficială cu
ocazia Salonului Auto Geneva 2010.