În 2012 apare noul Volkswagen Golf 7, generaţie complet nouă
Din punct de vedere al motorizărilor,
Volkswagen Golf 7 va încerca să satisfacă pe toată lumea. Gama
de motoare pe bezină va începe cu TSI-ul de 1,2 litri şi 105 CP, în
timp ce motorul turbo de 1,4 litri va ajunge să dezvolte până la
160 CP. Motorul turbo de 2,0 litri de pe
Golf GTI va fi upgradat până la doar 220 CP, dar cuplul va fi
mult îmbunătăţit, iar răspunsul motorului va fi optimizat
pe o plajă mai largă de turaţii, ceea ce va însemna un demaraj
0-100 km/h în doar 6,5 secunde.
În domeniul diesel, oferta de bază o va reprezenta micul TDI cu
3 cilindri, având 1,2 litri şi 80 CP, urmat în gamă de cunoscutul
deja 1.6 TDI, cu două versiuni de putere (90 CP şi 110 CP) şi de
TDI-ul de 2,0 litri (cu 140 şi 170 CP). În 2013 va fi oferit
un
VW Golf GTD care se va lăuda cu circa 220 CP, un adevărat
corespondent al GTI-ului în domeniul diesel.
Pe lângă motorizările convenţionale, vor mai fi oferite variante
hibrid: mild-hybrid, de bază, cu un motor electric
doar ajutător; full-hybrid, cu un motor electric
de 85 kW asociat cu un turbo pe benzină, de 1,4 litri; o
versiune plug-in, ale cărei baterii vor putea fi
alimentate şi de la o sursă de energie externă (şi care va permite
o autonomie de circa 50 km în regim strict electric); un
sistem de propulsie twin-drive, inaugurat deja pe
conceptul Audi A1 Metroproject.
Cireaşa de pe tort o va reprezenta motorizarea strict
electrică, prefigurată deja de
conceptul VW Golf blue-e-motion. Cunoscută cu
numele de cod „e-Golf”, maşina va beneficia de baterii litiu-ion,
dezvoltate şi testate la centrul Volkswagen din Palo Alto, care,
pentru moment, au ajuns la performanţa de 48 kWh (faţă de numai 25
kWh în versiunile iniţiale). Golf-ul electric va oferi o autonomie
de 150 km şi va putea atinge o viteză maximă de 150 km/h.
În domeniul transmisiilor, pe lângă cele manuale cu 6 trepte vor
mai fi propuse trei tipuri de cutii automate dotate DSG cu dublu
ambreiaj, în funcţie de momentul maxim al motorizărilor. În
premieră, pe versiunile mai ieftine va fi propusă o cutie
manuală robotizată, care promite o scădere a consumului cu
10% faţă de o cutie manuală clasică. Nu va lipsi din meniu
transmisia integrală 4MOTION, cu multiple îmbunătăţiri la nivelul
electronicii, mai ales pentru condiţii de iarnă.
Una dintre cele mai aşteptate noutăţi în acest deceniu este noul Volkswagen Golf 7 – care, dacă e să fim cinstiţi, e adevăratul Golf 6, din moment ce actualul Golf 6 e doar un facelift al lui VW Golf 5. Dar să nu ne legăm de aceste „mici” strategii de marketing discutabile, ci să vedem ce informaţii noi au mai apărut despre VW Golf 7.
Conform germanilor de la AutoBild, oficialii au devansat programul lansării noii generaţii a celei mai cunoscute maşini de clasă compactă din Europa, care ar fi trebuit să apară în 2013. Lansarea pe piaţă a noului VW Golf 7 va avea loc un an mai devreme, spre finalul lui 2012, ceea ce înseamnă că va una dintre vedetele importante ale Salonului Auto Paris 2012.
Din punct de vedere al designului, nu trebuie să ne aşteptăm la schimbări radicale, ci la o evoluţie a actualului stil cunoscut de pe VW Golf 6, cu accent pe agresivitate – vezi ultimele randări cu VW Golf 7. De altfel, din neatenţie sau ca un fel de teasing online, liniile unei machete VW Golf 7 au apărut deja într-un mic filmuleţ despre proiectarea conceptului Volkswagen L1.
Silueta noului Golf 7 va fi mai zveltă, partea frontală mai sportivă, iar coeficientul aerodinamic se speră că va fi în jur de 0,30, foarte bun pentru clasa compactă. Deocamdată nu ştim dacă versiunea în 3 uşi va păstra acelaşi stil cu cea în 5 uşi sau se va aplica reţeta din cazul lui Opel Astra – ceea ce înseamnă că versiunea în 3 uşi ar putea deveni chiar noua generaţie VW Scirocco.
Noua platformă MQB (Modular Transverse Matrix) este concepută pentru a-i conferi maşinii un spaţiu interior mai generos – deşi lungimea rămâne în jurul a 4,20 metri, ampatamentul va creşte cu circa 8 cm (deci va ajunge la aproape 2,7 metri), iar lăţimea interioară se va apropia de 1,80 metri.
În acelaşi timp Golf 7 va avea o caroserie mai rigidă şi mai rezistentă, în medie masa maşinii urmând a fi mai redusă cu 120 kg faţă de precedenta generaţie, ceea ce va contribui la obţinerea unui consum mai redus, dar şi a unei manevrabilităţi mai bune. Totodată, inginerii promit o insonorizare excelentă, precum şi un nivel al calităţii materialelor peste tot ce există la ora actuală în clasa compactă. Nu va lipsi un sistem multimedia integrat, cu un display tactil de mari dimensiuni şi conectivitate la internet.
Pe pagina următoare: motorizările şi transmisiile noului VW Golf 7.