Japonezii au un cult pentru modificarea la extrem a maşinilor
mici, iar cel mai puternic model
Honda CR-Z tunat de până acum ne-a
fost oferit de
specialistul HKS, care a mărit puterea
sistemului de propulsie hibridă până la 326 CP. Însă cine vrea un
CR-Z performant, dar care să poată fi utilizat zi de zi, trebuie să
se îndrepte către
Mugen, tunerul de casă al celor de la Honda.
Recent, a apărut versiunea de top
Honda CR-Z Mugen, care, prin adoptarea unui
compresor mecanic motorului de 1,5 litri, a reuşit să crească
puterea totală de la 122 CP la 200 CP, alături de modificări
estetice şi tehnice, menite a-i conferi maşinii atât un look mai
sportiv, cât şi un comportament mult mai bun.
Ei bine, nu e destul. În Japonia, cei de la Mugen au dat
publicităţii imagini cu o nouă versiune: Honda CR-Z Mugen
RR. Doar imagini, detalii tehnice nefiind încă
disponibile. Totuşi, conform surselor din interiorul companiei,
aceste propuneri Mugen se pare că prefigurează, cu destul de mare
acurateţe, viitoarea versiune Honda CR-Z Type-R, care ar trebui să
debuteze la Salonul Auto Tokyo 2011.
Faţă de un CR-Z Mugen normal, bolidul RR arată mult mai
agresiv, spoilerul frontal beneficiind de fante laterale
mult mai mari, precum şi de un splitter generos dimensionat.
Spatele maşinii este dominat atât de un difuzor am putea spune
exagerat, cu două evacuări centrale, cât şi de eleronul racing de
pe hayon sau de fantele laterale de sub stopuri.
Pragurile sunt mai late şi includ mici fante de aerisire pentru
roţile spate, în timp ce aripile sunt evazate (mai ales
cele din faţă) pentru a face loc unui set de roţi mai mari şi mai
late, cu jante negre de 19 inch. Interiorul este şi el
puternic particularizat, cu scaune sport îmbrăcate în piele şi
Alcantara sau inserţii cu look de fibră de carbon.
În privinţa modificărilor tehnice, nu există încă date oficiale,
dar suntem siguri că Honda CR-Z Mugen RR depăşeşte pragul
de 200 CP. Ceea ce anunţă o versiune Type-R extrem de
tentantă pentru lumea maşinilor sport hubride, dar şi un potenţial
rival pentru viitorul Civic Type-R.