Probabil italienii de la Touring Superleggera consideră că
Gumpert Apollo se încadrează la capitolul „germanii ştiu să
facă maşini performante, dar nu ştiu să le facă să arate bine”. De
aceea, carosierul italian ne-a gratulat la Salonul Auto Geneva 2011
cu viziunea sa despre cum ar trebui să arate bolidul
germanilor: Gumpert Tornante.
Nu vorbim doar despre o propunere care va rămâne doar la rangul
de concept, deoarece germanii intenţionează să ofere
această versiune clienţilor interesaţi începând cu 2012.
Şi credem că nu vor fi puţini cei care vor dori un Gumpert
Tornante, care arată mai elegant, este mai spaţios şi mai
confortabil, pretându-se mai bine la utilizarea cotidiană decât o
face Apollo, conceput în primul rând pentru circuit.
Deşi este clar că la baza lui Gumpert Tornante stă modelul
Apollo, modificările aduse exteriorului fac noul bolid mai
plăcut şi mai apropiat de ceea ce îşi doreşte un milionar.
Gumpert Tornante aduce cu un Fast Tourer, partea frontală fiind
aproape total modificată faţă de un Apollo, stilul nou
încadrându-se în linia GT-urilor actuale.
Agresivitatea iniţială a fost domolită, Tornante având
un stil mai sobru şi mai fluid, fără a renunţa la impresia de
forţă. Partea laterală inspiră masivitate, aducând aminte
de maşinile blindate, în timp ce spatele a fost modificat radical,
având influenţe interesante de Bentley sau Corvette, dar reuşeşte
să rămână suficient de original, exprimând sportivitate pură graţie
imensului difuzor.
Interiorul a fost adaptat pretenţiilor celor cu bani,
fiind garnisit cu materiale scumpe, dar încercând să
rămână fidel principiilor de sportivitate ale celor de la Gumpert.
Maşina rămâne propulsată de un V8 cunoscut de pe Apollo, dotat cu
două turbocompresoare şi dezvoltând 700 CP, în timp ce suspensia a
fost tunată pentru a oferi un plus de confort la rulare, iar
transmisia este secvenţială, cu padele de comandă în spatele
volanului.
Cei de la Gumpert vor oferi în viitor şi o versiune mai
potentă pentru noul Tornante, care se speculează că va
merge pe principiul hibrid: motor V8 plus un motor electric.
Deocamdată, însă, nu există o confirmare în acest sens, singurul
lucru cert fiind că germanii sunt siguri că vor avea destui clienţi
pentru Gumpert Tornante.