Actuala gamă este un cocktail de istorie şi viitor. Istorie în sensul de tradiţie, şi aici punem degetul pe gama XK. Fie că este vorba de coupe sau roadster, elegantul model sport de la Jaguar categoric poate sta peste ani alături de XK 120 sau E Type în orice colecţie. XF este primul pas major făcut de Jaguar în a reinventa marca britanică la nivelul imaginii. Şi noul XJ. După zeci de ani în care nava amiral britanică a fost definiţia conservatorismului la capitolul design, a venit momentul revoluţiei. Pentru cei care iubesc marca britanică noul XJ este poate prea revoluţionar. Pentru cei care se îndrăgostesc acum de felină, XJ este un reper, un punct al fundaţiei pe care se clădeşte pasiunea şi dragostea pentru automobil.
Conceptul Jaguar C-X75 marca 75 de ani de existenţă a mărcii britanice. Inspiraţia pentru acest prototip se regăsea în modelele emblematice ale mărcii ca C-Type sau D-Type din 1950 sau prototipul XJ13 Le Mans din 1966. Conceptul Jaguar prezintă şi un sistem de propulsie futuristic. Patru motoare electrice împing maşina până la 330 km/h. Autonomia este de 110 km în mod full electric dar cu ajutorul microturbinelor cu gaz, autonomia poate ajunge până la 900 km. Energia creată de microturbine este stocată în acumulatori şi apoi folosită de motoarele electrice. Fiecare motor cântăreşte 50 kg şi dezvoltă 195 CP. Puterea totală este de 780 CP iar cuplul motor este de 1.600 Nm! Acesta să fie viitorul Jaguar, se prea poate. Cert este că respectă valorile care au impus marca până astăzi: design, performanţe.
Noile generaţii de Jaguar XE, XF, XJ, precum şi fenomenalul Jaguar F-Type, dezvoltate în ultimii ani, arată că marca britanică este ferm ancorată în prezent, fără a mai risca însă extravaganţe de design, practic singura soluţie pentru a supravieţui şi chiar prospera într-un segment extrem de competitiv.
Viitorul arată bine pentru felina britanică, totuşi. Chiar excelent, am putea spune!