Fuel Vapor Technologies – Ale
Dar ce este atât de interesant la acest vehicul cu trei roţi? De ce revoluţionează consumul de carburant?
Răspunsul la întrebări este dat de sistemul de alimentare cu benzină. Deşi un motor cu aprindere prin scânteie nu poate să realizeze un raport de compresie mai mare de 14,7:1, sistemul de alimentare dezvoltat de către cei de la Fuel Vapor Technologies permite motorului să funcţioneze la un raport de compresie de 20:1. Datorită procentului foarte mare de aer din componenţa amestecului, motorul funcţionează practic cu vapori de benzină, cantitatea de combustibil fosil fiind infimă în raport cu aerul care intră în camera de ardere. Datorită acestui sistem, puterea dezvoltată de motor este de 180 CP, care în condiţile de fabrică dezvoltă 130 CP (este vorba despre un motor Honda de 1,5 litri (D15) turbo).
În ciuda cosumului redus şi a raportului foarte mare de compresie, performanţele triciclului sunt de invidiat, fiind comparabile cu cele ale unui BMW Z4 M. Timpul necesar pentru a atinge 100 km/h este de numai 5 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 225 de km/h.
Tracţiunea se face la cele două roţi din faţă care au şi rol de roţi directoare, împrumutând coloana de direcţie de la Porsche 911.
Brad Zimmerman, şeful echipei de ingineri, afirmă că, după patru ore de teste pe circuit, autovehiculul se comportă exemplar, atât la acceleraţii sau frâne brutale, cât şi pe viraje.