Fornasari
este un constructor relativ nou pe piaţă, fiind înfinţat de abia în
1999. Totuşi ei încearcă să ţintească o nişă foarte foarte îngustă,
cea a SUV-urilor cu valenţe de supercar, pretinzând că modelele lor
sunt cele mai puternice modele crossover create vreodată. Ultimul
venit este modelul Fornasari RR99, un crossover sportiv,
care ar putea să îl înveţe pe BMW X6 ce înseamnă design de SUV cu
valenţe de coupe. Asta nu este un lucru bun, ba din
contră, pare mai degrabă un model amfibiu, deşi nu este, decât un
4×4 de şosea.
Deşi designul este original, dar nu atractiv, anumite componente
sunt împrumutate de la alte supercar-uri. De exemplu farurile
aparţin unui Aston Martin V8 Vantage, iar blocurile optice
posterioară provin de pe Lamborgnini Murcielago. Iar amalgamul
stilistic poate fi picantat cu jante care au dimensiuni între 18 şi
23 de inchi. Dimensiunile sale sunt chiar impozante, având
o lungime de 5,20 metri, adică cu 11 cm mai lung decât un
Audi Q7! În plus este şi mai lat şi mai înalt decât SUV-ul
din Ingolstadt, fiind practic un mamut cu pretenţii sportive.
Paradoxal, nu cântăreşte decât 1.850 kg, un detaliu care explică
sportivitatea sa.
Dar partea cea mai echilibrată din toată această nebunie
pare interiorul, având un design destul de plăcut, chiar dacă nu ne
putem da seama despre calitatea sa. Trebuie precizat că
are 5 locuri la interior, dar, cu siguranţă, din cauza caroseriei
atipice nu va fi la fel de spaţios i-ar permite dimensiunile.
Sub capotă se află un motor de provenienţă G.M. de 6.0
litri care dezvoltă nu mai puţin de 610 CP şi un cuplu de 745
Nm. Beneficiază de tracţiune integrală, cu o dispunere a
puterii 40/60 prin intermediul unui diferenţial. Mai aflăm că, deşi
are mai mulţi cai decât toţi rivalii săi, vine cu o cutie de viteze
manuală cu 6 rapoarte sau cu o automată cu 4 rapoarte, probabil tot
de la G.M., adică leneşă! În aceste condiţii ne întrebăm sincer,
dacă emisele cifre dinamice: 3,8 secunde până la 100
km/h şi viteză maximă de 280 km/h sunt inventate sau nu.
Nu ştim nimic despre preţ, dar ne imaginăm că nu va fi foarte
ieftin, pentru că nu este produs în masă şi implicit costurile per
unitate sunt foarte mari.