Ford Focus ST şi Focus ST-R debutează zgomotos la Frankfurt 2011
Ford Focus ST, una dintre cele mai aşteptate premiere de la Salonul Auto Frankfurt 2011, le-a rezervat tuturor vizitatorilor o triplă surpriză. În afară de varianta în cinci uşi, producătorul Ford a adus la salonul german prima versiune Wagon de până acum a lui Focus ST, iar, când toată lumea credea că asta este tot, germanii l-au prezentat şi pe furiosul Focus ST-R, destinat exclusiv circuitelor.
Prezentat într-o nuanţă electrizantă de galben şi echipat cu jante din aliaj, de 18 inchi, echipate cu pneuri Goodyear Eagle F1, Ford Focus ST va pune la bătaie o putere de 250 CP şi un cuplu de 360 Nm. Ca orice variantă sport, Ford Focus ST se deosebeşte de versiunea Focus normală prin designul mai agresiv, datorită noului kit de caroserie. La interior, scaunele sport Recaro şi pedalierul de aluminiu creează ambianţa tipică unui hot hatch.
De siguranţa maşinii, în special atunci când atmosfera se încinge, se vor ocupa o serie de sisteme electronice, precum Torque Steer Compesation, Torque Vectoring Control sau deja banalul ESP, iar oficialii Ford promit că transmisia manuală în şase trepte va direcţiona cantitatea maximă de putere către roţi, în fiecare treaptă.
În premieră pentru segmentul hot hatch, Ford pune la dispoziţia celor care doresc să îmbine sportivitatea cu aspectul practic varianta Wagon a noului Focus ST. Noul motor în patru cilindri nu va pierde nimic din sunetul care l-a facut celebru pe predecesorul său, care folosea, însă, un cilindru în plus, prentru mai multă prestanţă. Inginerii Ford ne asigură că nimic din potenţialul acustic nu s-a pierdut pe drum.
O dată cu cele două versiuni civile ale lui Ford Focus ST, care este gândit ca o maşină globală, ce va fi comercializată concomitent în America, Europa şi Asia, salonul german a găzduit şi o premieră dedicată circuitelor: Ford Focus ST-R este destinat unor campionate precum Grand-Am ST, World Challenge TC sau Cursa de 24 de ore de la Nurburgring.
Fiind o variantă gândită pentru doborârea recordurilor de viteză, noul Focus ST-R va renunţa la cea mai mare parte a echipamentelor de confort, pentru a le înlocui cu scaunele sport si clasicul roll-bar. Practic, echipele care vor opta pentru versiunea Ford Focus ST-R nu vor mai avea altceva de făcut decât să doteze maşina cu un sistem de comunicaţii şi să găsească un pilot cât mai îndemânatic.