Ford Fiesta facelift nu a adus doar un look proaspăt în gama americanilor – lucru datorat în mare partea grilei frontale ce aminteşte de modelele Aston Martin – ci şi un suflu nou prin dotarea citadinei cu premiatul motor 1.0 EcoBoost dezvoltat de Ford, ajuns ulterior şi pe B-Max.
Cum această combinaţie a aşezat pe o linie ascendantă vânzările modelului Fiesta, apariţia acesteia pe Ford Focus facelift nu ridică foarte multe sprâncene. Aşadar, Focus facelift primeşte grila frontală în stil Aston Martin şi o capotă sculptată pentru un look mai agresiv, imagine întregită de farurile Bi-Xenon HID mai alungite şi subţiate, dotate cu tehnologia Adaptive Front Lighting System.
Mă cunoaşteţi de undeva?
În habitaclu schimbările sunt ceva mai ample, pentru că Focus facelift beneficiază de sistemul SYNC 2, cu care se va interacţiona cu ajutorul unui ecran tactil color de 8 inci. Ford pune accentul pe funcţia de comandă vocală, astfel că pasagerii vor putea activa sau dezactiva diverse funcţii – navigaţie, climatizare, audio – prin intermediul vocii.
SYNC reloaded, adică SYNC 2.
Tot la capitolul tehnologie, oficialii Ford introduc în premieră sistemul automat de asistenţă la parcarea cu spatele Perpendicular Parking şi subliniază că au îmbunătăţit sistemul de asistenţă Active City Stop. Destinat evitării coliziunilor în mediu urban, sistemul pregăteşte frânele în cazul în care detectează un posibil impact, reduce cuplul livrat de motor şi frânează automat în cazul lipsei unei reacţii din partea şoferului, totul până la viteze de 50 km/h.
Mici retuşuri aduse planşei de bord, pe principiul less is more.
Motorizările de care dispune Ford Focus facelift bifează noul propulsor EcoBoost de 1,5 litri fabricat în ţara noastră la uzina Ford din Craiova, disponibil în versiunile de 150, respectiv 180 CP. De la petrecere nu lipseşte nici propulsorul EcoBoost de 1 litru disponibil în variantele cu 100 şi 125 CP. În tabăra diesel se află noul TDCi de 1,5 litri, tot în două variante de putere – 95 şi 120 CP.
VIDEO: