Ford Focus 3 – Primele informaţii oficiale
a fost precedat de nici un teaser, iar pozele spion au fost puţine.
Nici măcar nu au fost zvonuri serioase că noul Ford Focus va apărea
la Salonul Auto Detroit
2010, aşa încât putem spune că Focus 3 este una dintre
marile surprize ale începului de an.
La nivel stilistic, regăsim cunoscutul deja stil
„kinetic design”, prefigurat în
schiţele promotor.ro. Dar nu putem vorbi de surprize
foarte mari: versiunea sedan aduce a Mondeo intrat la apă, în timp
ce hatchback-ul cu 5 uşi pare un Fiesta umflat cu
pompa, cu un gabarit şi o formă apropiate de Mazda3.
partea frontală inspiră seriozitate modernă, spatele sigur le va da
multor critici apă la moară, cel puţin în cazul hatchback-ului.
Însă designerii Ford au avut o misiune foarte grea: desenarea unei
maşini cu adevărat globale.
Şi asta deoarece diferenţele între versiunile dedicate fiecărui
continent vor fi mult mai mici decât până acum – practic,
Focusul european şi cel american vor fi similare în
proporţie de 80%, modificările apărând doar la nivel de
detaliu.
modern al exteriorului este continuat şi în interior, unde aspectul
high-tech al planşei de bord este prezentat într-o manieră ceva mai
sobră. Totuşi, chiar şi din imagini, habitaclul noului
Focus respiră calitate exemplară – una dintre priorităţile
inginerilor, care ne promit un interior silenţios şi răsfăţarea
simţului tactil în ce priveşte materialele şi plasticele
interiorului.
De asemenea, noul Ford Focus 3 promite o rigiditate
extraordinară, nu mai puţin de 55% din structura
caroseriei fiind alcătuită din elemente de oţel de înaltă
rezistenţă, iar 26% din oţel de foarte înaltă rezistenţă şi un
aliaj special, „Boron steel”. Astfel, rigiditatea maşinii este cu
25% mai mare decât a actualului Focus de peste ocean, iar, în ceea
ce priveşte rezistenţa la impact, se aşteaptă cele mai bune
rezultate de la problele de crash-test.
deja a căpătat un titlu neoficial de rege al clasei compacte în ce
priveşte ţinuta de drum. Iar noul Focus nu se lasă mai prejos,
promiţând un caracter sportiv mai accentuat, combinat cu o gamă de
motorizări mai economice. Pentru europeni va fi disponibil
noul turbo cu patru cilindri EcoBoost de 1,6 litri şi o gamă
revizuită de TDCi-uri, motoare mai eficiente cu până la
20% faţă de cele pe care le înlocuiesc.
Americanii vor beneficia de noul motor de 2.0 litri
Ti-VCT, cu 20 CP mai puternic decât motorul 2.0 Duratec şi cu 10%
mai economic. Acesta va putea fi cuplat cu noua cutie de
viteze automată cu 6 trepte PowerShift, cu ambreiaj dublu, care
reduce consumul cu 9% comparativ cu o cutie automată clasică. Tot
la americani va fi produsă şi o versiune electrică a lui Ford
Focus, începând cu 2011, acesta urmând a deveni prima maşină
electrică de serie mare a celor de la Ford.
lipsesc nici inovaţiile în domeniul gadgeturilor,
evidenţiindu-se MyFord, un sistem avansat de asistenţă a
şoferului, care oferă atât o ergonomie exemplară, cât şi un acces
foarte facil şi intuitiv la informaţiile şi instrumentele de
control ale maşinii – în cazul versiunilor de vârf, va fi
disponibil un display color de 8 inch, cu ecran tactil.
Mai adăugăm pe listă sistemul SYNC (controlul vocal al
comenzilor), conectivitatea Bluetooth sau sistemul de navigaţie. În
plus, vor fi disponibile sisteme precum pornirea fără cheie „Ford
Power”, cameră pentru mersul înapoi şi un sistem
semi-automat pentru parcarea laterală.
comercială a noului Ford Focus 3 va avea loc concomitent pe cele
două maluri ale Oceanului Atlantic, la sfârşitul lui 2010,
urmând ca vânzările să debuteze chiar de la începutul lui 2011.
După care vor urma principalele pieţe din Asia, Africa şi America
de Sud. Interesant de menţionat faptul că noul Focus va fi produs
nu doar în Germania şi SUA, ci şi în China.
Revenind la modelul prezentat la Detroit 2010, caracterul global
se regăseşte şi în ceea ce priveşte proiectarea, deoarece de noul
Focus 3 s-a ocupat o echipă mixtă de ingineri germani, englezi şi
americani. Iar pentru platforma tehnică a lui Focus sunt planuri
foarte ambiţioase: nu mai puţin de 10 modele o vor folosi, iar,
până în 2012, este planificată o cifră de producţie de 2 milioane
de maşini.
Mai multe detalii despre noul Ford Focus 3 în perioada
următoare.