Toată lumea aştepta cu nerăbdare noul Ford Fiesta ST, după ce, la Frankfurt 2011, am fost „amăgiţi” cu un model care purta titulatura de concept. Iată, însă, că la Salonul Auto Geneva 2012 acel concept este transpus în model de serie aproape fără nici o modificare.
De la început trebuie remarcat că sub capotă noul Ford Fiesta ST beneficiază de motorul turbo EcoBoost de 1,6 litri, care afişează o putere maximă de 180 CP şi un cuplu maxim de 240 Nm. Prin urmare, noul Fiesta ST atinge suta în mai puţin de 7 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h. Faţă de vechiul Fiesta ST, vorbim de o putere mai mare cu 20%, în condiţiile în care emisiile de CO2 sunt mai reduse cu 20%.
Faţă de un Fiesta de serie, noul Ford Fiesta ST este suficient de bine individualizat: grilă frontală împletită şi cu logo „ST”, spoiler mai agresiv, praguri şi eleron de mari dimensiuni sau difuzor care evidenţiază cele două evacuări rotunde. În interior, Fiesta ST se diferenţiază prin volanul mai sportiv, elementele din aluminiu şi tapiţeria bicoloră a scaunelor sport RECARO, dar şi prin logo-urile „ST”.
Trenul de rulare a fost subiectul unor teste intensive, realizate de specialiştii Team RS, care ne promit că noul Ford Fiesta beneficiază de cea mai bună manevrabilitate în categoria sa. Garda la sol a fost redusă cu 15 mm, arcurile şi amortizoarele au o setare specială, suspensia fiind mai rigidă, iar „arsenalul” electronic presupune adaptarea unui Torque Vectoring Control System, precum şi a unui sistem de control al stabilităţii cu trei moduri de funcţionare.
Rămâne de văzut la ce preţ va fi oferit noul Ford Fiesta ST, un mini-hot-hatch care îşi propune să le facă zile fripte unor modele precum Citroen DS3, Peugeot 208 GTI sau Mini Cooper S (motoarele acestora având multe în comun din punct de vedere tehnic).
Iata noul mini-hot-hatch Ford Fiesta ST de pe tare.ro