Ford Edge a fost lansat în 2006, fiind
propunerea îndrăzneaţă a celor de la Ford în segmentul crossover
mediu. Nu e de mirare că Ford Edge a devenit unul dintre
modelele foarte bine vândute ale mărcii peste ocean, cu
peste 330.000 de exemplare până în acest moment, având un stil
modern şi sportiv.
VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU
FORD EDGE FACELIFT
Pentru 2011, Ford Edge se prezintă uşor upgradat (sau, dacă
doriţi, oferă un facelift la cote minime, dar cu îmbunătăţiri
tehnice destul de importante). Principala noutate o reprezintă
adoptarea în premieră pentru continentul nord-american a
noului propulsor EcoBoost de 2,0 litri în 4 cilindri,
care promite o economie de combustibil cu 15% mai bună decât a
propulsorului 3,5 V6, urmând a fi cuplat la o cutie de viteze cu
şase trepte.
Celelalte două propulsoare din
gamă au fost şi ele revizuite: V6-le de 3,5 litri produce
285 CP, iar motorul de pe Edge Sport, un V6 de 3,7 litri, produce
chiar 305 CP, ambele agregate beneficiind de tehnologia
Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing), ceea ce
înseamnă reducerea consumului şi a emisiilor cu până la 15%. Ambele
motoare sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu şase trepte,
SelectShift Automatic (care, în cazul lui Edge Sport, beneficiază
de padele pe volan).
În ce priveşte celelalte
îmbunătăţiri de ordin tehnic, inginerii Ford s-au concentrat pe
caracteristicile foarte bune de insonorizare ale maşinii,
dar şi pe setarea şi mai sportivă a trenului de
rulare.
În clasa sa, Ford Edge a devenit rapid unul dintre lidei în ce
priveşte nivelul sonor scăzut din interior, la noua versiune fiind
reproiectate subcadrele suspensiei faţă şi spate, pentru o limitare
şi mai drastică a vibraţiilor şi şocurilor. De asemenea, noile
amortizoare şi arcuri promit o agilitate şi mai bună a maşinii,
fără a afecta confortul la trecerea peste denivelări.
Noi sunt şi sistemul de frânare cu patru discuri, dar şi
pleiada de sisteme electronice de asistenţă: Hill
Start Assist (asistenţa la plecarea în pantă), Trailer Sway Control
(controlul stabilităţii remorcii) sau ineditul Adaptive Cruise
Control (pilot automat, cu viteză adaptivă şi sistem de pregătire
în cazul unui accident iminent).
Interiorul maşinii a primit
mici retuşuri estetice, punând accentul pe dotările de lux, iar
calitatea generală a materialelor a fost îmbunătăţită. Principala
noutate tehnologică o reprezintă adoptarea sistemului
MyFord Touch Driver Connect, prin care şoferul se poate
conecta mult mai simplu la gadgeturile interioare.
Sistemul presupune două monitoare color LCD de 4,2 inch, care
flanchează vitezometrul analog, precum şi un monitor tactil de 8
inch, plasat pe consola centrală. Controlul tuturor funcţiiilor
este foarte facil, putând fi realizat şi de la butoanele de pe
volan, dar şi prin comandă vocală.
Alte argumente ale lui Ford
Edge ţin de capitolul estetică: pe lângă kitul exterior sportiv
disponibil pentru Edge Sport, pe lista de opţiuni se găseşte
o gamă largă de jante, cu dimensiuni între 18 şi 22
inch, maşina numărându-se printre cele mai dinamice oferte
în domeniul SUV-urilor medii din America. Nu degeaba americanii
consideră că Ford Edge este o ofertă foarte competitivă comparativ
cu principalii concurenţi VW Touareg, Nissan Murano sau Audi
Q5.
Noi rămânem la întrebarea de ce Ford Edge nu este adus în
Europa, pe bătrânul continent doar Ford Kuga făcând figuraţie în segmentul
crossoverelor. Dar, cine ştie, o dată cu trecerea crizei auto, s-ar
putea să existe planuri şi pentru un Edge european.