Micul şi simpaticul Fiat 500 a fost derivat şi într-o versiune familistă, un fel de monovolum pentru cei care voiau mai mult spaţiu şi spirit practic: Fiat 500L. Care a fost declinată apoi şi într-o variantă destinată fanilor crossover-urilor urbane: 500L Trekking.
La Salonul Auto Geneva 2013 vom asista la premiera europeană a lui Fiat 500L Trekking, care, practic, va deveni al treilea membru din familia crossover-urilor italienilor, alături de Fiat Freemont şi Fiat Panda 4×4.
Faţă de un 500L normal, 500L Trekking apelează la obişnuitul machiaj exterior, care presupune adăugarea unei centuri inferioare din plastic negru, precum şi modificarea spoilerelor, care primesc nişte scuturi false, din plastic.
Spoilerul frontal al lui Fiat 500L Trekking e cosmetizat mai mult, apărând în plus două fante laterale sub luminile de poziţie, în timp ce garda la sol este uşor mai mare, iar jantele sunt acum de 17 inci, fiind încâlţate cu pneuri mixte M+S. Şi interiorul este uşor particularizat la nivelul coloritului şi al tapiţeriei.
Ca motorizări, Fiat 500L Trekking oferă patru propulsoare: două pe benzină (1.4 95 CP şi 0.9 TwinAir 105 CP), respectiv două diesel (1.3 JTD 85 CP şi 1.6 JTD 105 CP).
De asemenea, indicativul ”Trekking” mai presupune dotarea sistemului de control electronic al stabilităţii cu funcţia ”Traction+”, care simulează comportamentul unui diferenţial autoblocant, asigurând un plus de control pe suprafeţele alunecoase.
Cel mai proaspăt rival pe care noul Fiat 500L Trekking trebuie să-l aibă în vedere este Dacia Dokker Stepway, care este foarte posibil să fie lansată şi ea la Geneva 2013.