Ferrari 599XX – pentru pistă
Ferrari, pe lângă că sunt performante şi extravagante, sunt
considerate şi foarte sexy. Însă acest Ferrari 599XX, prezentat cu
ocazia Salonului Auto Geneva
2009, alături de ceva mai domesticul
599 HGTE, este deja un star XX… X.
Maşina costă 1,1 milioane de euro, însă nu este
nicidecum un rival al lui Bugatti Veyron. Şi asta deoarece 599XX
este un pachet harcore destinat pistei şi celor care nu au doar un
buget consistent, ci au şi cu ce. Adică aptitudini adevărate de
pilot.
Caroseria a fost modificată pentru a îmbunătăţi cât mai mult
aerodinamica – rezultatul înseamnă o forţă de apăsare de
280 kg la 200 km/h sau de 630 kg la 300 km/h
(specialiştii-fetişişti într-ale maşinilor sport vor zâmbi
satisfăcuţi). Tot de aerodinamică ţine şi sistemul
„ActiflowT”, constând dintr-un materiale poros special
pentru difuzor, precum şi două ventilatoare în portbagaj, care
direcţionează curenţii de aer de sub maşină în funcţie de poziţia
sa într-un viraj.
înseamnă şi o operaţie de mărire a puterii organului principal.
Adică motorul V12 de pe Enzo, care acum dezvoltă 700 CP la
9.000 rpm, dar este şi mai uşor. Nici cutia de viteze
robotizată nu a scăpat de modificări, timpii de schimbare a
treptelor scăzând de la 100 la 60 ms.
Frânele racing sunt, cum altfel, din carbon, iar roţile sunt
încălţate cu pneuri slick – dar nu vorbim de gume king-size.
Jantele au doar 19 inch diametru.
Cât despre interior, dacă vă aşteptaţi ca pentru peste 1 milion
de euro să fiţi gratulaţi cu materiale şi extravaganţă ca într-un
Veyron, vă înşelaţi. Cockpit-ul este pur şi simplu
hardcore. Doar pentru iniţiaţi.