Recent înfiinţata marcă de maşini chinezeşti Baojun
este rezultatul unui joint-venture între General Motors,
SAIC şi Wuling şi îşi propune, pentru început, să
construiască maşini low-cost destinate pieţei interne.
Prima maşină care va fi lansată pe piaţa chineză este
Baojun 630, fiind vorba despre o berlină în 3
volume, cu un design chiar reuşit, bazată pe platforma
tehnică a celei mai mari berline Chevrolet vândută la noi: Chevrolet Epica.
Vorbim, aşadar, de un sedan cu un gabarit generos (Epica având
4,8 metri lungime şi un ampatament de 2,7 metri), dar care,
pentru a se alinia cerinţelor de low-cost, vine cu
motorizări mai mici faţă de ce ştim noi pe piaţa noastră,
unde Epica este oferită cu un motor diesel şi unul pe benzină,
ambele având 2,0 litri şi 150 CP.
Baojun 630 este propus fie cu un propulsor de 1,5 litri,
fie cu unul de 1,8 litri, ambele pe benzină şi conforme
normelor Euro 4. Designul interior al maşinii chinezeşti este total
diferit de al berlinei Epica, dar layout-ul comenzilor şi
displayurilor aminteşte de SUV-ul Captiva. Per total, este un interior
sobru, rămânând de văzut care este nivelul calităţii.
În 2011, se estimează că uzina de la Liuzhou, din China, va avea
o cadenţă de 100.000 exemplare, vânzările fiind programate chiar de
la începutul lui 2011. Preţul de pornire pentru Baojun 630
va fi de circa 11.000 euro (transformat din moneda
chineză), foarte competitiv pentru segmentul berlinelor de clasă
medie în China.