Facelift pentru Nissan Juke şi noi motorizări
Nissan Juke nu mai are nevoie de prezentare, fiind una dintre cele mai curioase maşini de pe piaţă. Ba chiar am putea spune că designerii au avut o sarcină foarte grea încercând să ajusteze look-ul controversat al maşinii – deoarece Juke nu prea are nevoie de ”machiaj”.
Nu doar o jucărie, ci o adevărată moară de făcut bani pentru Nissan
Pentru Nissan, Juke este al doilea model ca importanţă după Qashqai pe piaţa europeană, deci nu avea sens să-i denatureze stilul, care se dovedeşte de succes (anual s-au vândut peste 100.000 de exemplare pe plan european, iar în 2013 Juke s-a vândut chiar mai bine decât Duster).
În cazul faceliftului de la Geneva 2014, se remarcă intervenţii în cazul luminilor de poziţie cu LED din partea superioară (care preiau forma de semibumerang, precum coupe-ul 370Z), în timp ce ornamentul cromat al grilei frontale e mai impozant. De asemenea, spoilerele au fost revizuite, iar caroseria beneficiază de noi nuanţe, în timp ce jantele sunt propuse cu un nou design.
Cea mai vizibilă modificare: luminile cu LED, în formă de bumerang. Ca la coupe-ul 370Z
Interiorul rămâne în mare la fel, doar interfaţa multimedia fiind mai modernă, cu un display mai mare, de 5,8 inci. În rest, designerii s-au concentrat pe detaliile personalizării habitaclului, atât la nivelul culorilor, cât şi al materialelor, Juke rămânând o maşinuţă funky.
E, însă, şi mai practică – versiunile cu tracţiune pe puntea faţă au portbagajul mărit la 350 de litri. Iar numărul gadgeturilor, în special al celor ţinând de siguranţă, s-a mărit, de la NissanConnect până la Around View Monitor. De asemenea, acum e disponibil şi un sunroof de mari dimensiuni, acoperind două treimi din plafon.
Traducerea lui ”funky” ar trebui să fie Juke
La nivelul motorizărilor, rămâne valabil dieselul 1.5 dCi de 110 CP şi compatibil Euro 6, dar propulsoarele pe benzină sunt noi. Motorul turbo 1.6 DIG-T a fost revizuit, fiind compatibil Euro 6 şi beneficiind de o curbă mai bună de cuplu. Rămâne singura variantă propusă şi cu tracţiune integrală.
Motorul aspirat de 1,6 litri a fost înlocuit cu micul turbo 1.2 DIG-T, care dezvoltă 115 CP şi un cuplu motor de 190 Nm, obţinut pe o plajă mai largă de turaţii. Pe lângă performanţele mai bune, noul motor entry-level asigură şi un consum redus: doar 5,5 litri/100 km.
Mai multe detalii despre preţurile şi dotările lui Nissan Juke facelift, în curând.
Noutate: micul turbo de 1,2 litri şi 115 CP. Ha, mai slab decât cel de pe Duster