Facelift de 2013 pentru Chevrolet Camaro. Plus o nouă versiune de top Camaro Z28
Chevrolet Camaro a reapărut pe scena auto mai întâi sub forma unui concept, apoi ca ”actor” în rolul lui Bumblebee din trilogia SF Transformers, iar în 2009 le-a dat satisfacţie tuturor fanilor, devenind model de serie şi unul dintre cele mai apreciate come-back-uri din industrie.
Au trecut, aşadar, 4 ani pe nesimţite, iar oficialii americani au considerat că modelul Camaro avea nevoie de o reîmprospătare. Iar faceliftul de faţă ar putea stârni unele controverse, mai ales în rândul admiratorilor maşinii.
Partea frontală are grila orizontală mai puţin înaltă, blocurile optice fiind prelungite în interior pentru obţinerea unui efect şi mai agresiv, mai ales că spoilerul beneficiază acum de o grilă centrală mai proeminentă, Camaro arătând parcă şi mai ”bad boy” decât înainte.
În spate, însă, s-a apelat la o soluţie ciudată: stopurile, care înainte erau două perechi de blocuri optice cu trimitere clară la modelul original, acum sunt rectangulare, având o formă mai simplistă, fiind mărginite de semnalizatoarele LED.
Pe de o parte, Camaro facelift pierde puţin din identitatea lui Bumblebee, dar se diferenţiază mai bine faţă de fratele mai mare Chevrolet Corvette Stingray. Din fericire, în rest maşina rămâne cu aceeaşi siluetă de body-builder, în timp ce, la nivelul interiorului, ne sunt promise evoluţii considerabile în ce priveşte calitatea plasticelor şi a asamblării.
Cea mai importantă modificare din habitaclu este dispariţia celor patru indicatoare analogice de la baza consolei, care acum au fost înlocuite cu… un spaţiu de depozitare. Păcat, deoarece era un element distinctiv al maşinii.
La nivelul motorizărilor, rămân valabile cele de până acum (V6 de 323 CP, V8 de 426 CP şi ZL1 cu un V8 de 550 CP. Însă, odată cu faceliftul, Chevrolet Camaro are dreptul la o nouă versiune: Z28.
Aceasta beneficiază de un motor V8 cu o cilindree impresionantă, de 7,0 litri (mai mare decât cei 6,2 litri ai V8-ului de pe ZL1). Puterea maximă depăşeşte 500 CP, fiind atinsă la 7.000 rpm, iar cuplul motor maxim este de peste 600 Nm.
Faţă de ZL1, noua versiune Camaro Z28 pune accentul pe o mai mare eficienţă a mecanicii şi aerodinamicii, masa totală fiind mai redusă cu peste 130 kg faţă de ZL1. Prin urmare, Z28 anunţă performanţe mai bune şi, mai ales, un comportament superior, maşina fiind dezvoltată în cooperare cu specialiştii Corvette Racing.
Cel mai probabil, noul Chevrolet Camaro facelift va ”debarca” în Europa cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2013, dar încă nu se ştie dacă versiunea Camaro Z28 va fi exportată în afara graniţelor SUA.