Exclusiv Toyota Yaris – Touch & Feel Session

Publicat: 14 07. 2011, 16:53

This browser does not support the video element.

1.0 VVT-i


Motor


Tip

trei
cilindri în linie

Cilindree

998
cmc

Putere
maximă

69 CP/
6.000 rpm

Cuplu
maxim

93 Nm/
3.600 rpm


Transmisie


Tip, nr.
Rapoarte

Manuală,
cinci rapoarte


Dimensiuni
şi
mas
e


Masă
proprie

950
kg

Lungime/Lăţime/Înălţime

3,885 /
1.695 / 1.510 mm

Ampatament

2.510
mm

Capacitate
portbagaj

286
litri

Capacitate
rezervor

42
litri


Performan
ţe


Acceleraţie
0-100 km/
h

15,3
secunde

Viteză
maximă

155
km/h

Consum
mediu

4,8 litri/
100 km

1.33 Dual VVT-i


Motor


Tip

patru
cilindri în linie

Cilindree

1.329
cmc

Putere
maximă

99 CP/
6.000 rpm

Cuplu
maxim

125 Nm/
4.000 rpm


Transmisie


Tip, nr.
Rapoarte

Manuală,
şase rapoarte/ Multidrive S şapte trepte


Dimensiuni
şi
mas
e


Masă
proprie

1.005
kg

Lungime/Lăţime/Înălţime

3,885 /
1.695 / 1.510 mm

Ampatament

2.510
mm

Capacitate
portbagaj

286
litri

Capacitate
rezervor

42
litri


Performan
ţe


Acceleraţie
0-100 km/
h

11,7
secunde

Viteză
maximă

175
km/h

Consum
mediu

5,2 litri/
100 km

1.4 D-4D


Motor


Tip

patru
cilindri în linie

Cilindree

1.364
cmc

Putere
maximă

90 CP/
3.800 rpm

Cuplu
maxim

205 Nm/
1.800-2.800 rpm


Transmisie


Tip, nr.
Rapoarte

Manuală,
şase rapoarte/ Multimode 6 trepte


Dimensiuni
şi
mas
e


Masă
proprie

1.035
kg

Lungime/Lăţime/Înălţime

3,885 /
1.695 / 1.510 mm

Ampatament

2.510
mm

Capacitate
portbagaj

286
litri

Capacitate
rezervor

42
litri


Performan
ţe


Acceleraţie
0-100 km/
h

10,8
secunde

Viteză
maximă

175
km/h

Consum
mediu

3,9 litri/
100 km

Yaris este un succes pentru Toyota, până acum
au fost comercializate peste 5 milioane unităţi la nivel global.
Dintre acestea aproximativ 2.000.000 unităţi şi-au găsit
proprietari în Europa. Impresionant este faptul că aproximativ 80%
din modelele comercializate în Europa încă se află în
circulaţie.
Prima generaţie Yaris a fost lansată în 1999
şi a venit cu unele premiere pentru segmentul B. A fost oferit
opţional un sistem de navigaţie prin satelit, de asemenea în
premieră un sistem start/ stop.. Anul 2000 a fost un an excepţional
pentru Yaris, câştigând trofeul Car of the Year şi fiind catalogat
de euroNCAP cel mai sigur model din clasa mică.

În 2005 a fost lansată a doua generaţie, o generaţie care a
conservat spiritul iniţial dar a pus accentul pe ergonomie, spaţii
de depozitare… De asemenea a fost o premiantă euroNCAP, obţinând
5 stele la testele de impact. A introdus în segment airbag-ul
pentru genunchi. Yaris este un model extrem de important pentru
Toyota. În primul rând a reuşit performanţa ca prin numărul de
unităţi vândute să aibe o cotă de piaţă în segment de peste 5%. În
acelaşi timp a contribuit semnificativ la creşterea vânzărilor
Toyota la nivel european şi la consolidarea imaginii şi poziţiei
constructorului nipon pe continent.

Yaris rămâne fidel segmentului B, cel mai important din punct de
vedere al unităţilor vândute. Din totalul modelelor vândute la
nivel european, segmentul B reprezintă 26%. În acelaşi timp clasa
mică a cunoscut o diversificare interesantă în ultimii ani, acum
avem în acest segment şi SUV-uri sau MPV-uri. Totuşi hatchback-ul
reprezintă peste 50% din totalul vânzărilor. În privinţa
motorizărilor, două treimi din modelele comercializate au sub
capotă un propulsor alimentat cu benzină.

În acelaşi timp clasa mică oferă premise importante de creşte,
se anticipează o migrare importantă spre acest segment a clienţilor
din clase superioare, migrare determinată de preţul carburantului,
taxe, emisii de noxe. Aşadar noul Yaris. Un model prin care Toyota
încearcă să conserve atuurile apreciate la primele două genereaţii,
dar totul ambalat într-un pachet mult mai atrăgător. Ieri am făcut
cunoştinţă cu noul Yaris. Cât am fost în compania celor de la
Toyota am auzit pronunţat cuvântul CALITATE de muuuuult mai multe
ori decât Yaris. Probabil pe la Toyota au fost ţinute nişte
seminarii unde acest cuvânt a fost conjugat în toate formele
posibile. Cei drept în ultima vreme am cam fost martorii unor serii
de rechemări în service ale modelelor constructorului nipon.
Fabrica TMMF funcţionează sub sloganul „ZERO DEFECTE”.

Din punct de vedere al designului s-a migrat spre o linie care
se doreşte un mariaj de eleganţă şi agresivitate. Subiectiv, pare
un cocktail între designul Lexus şi Toyota. Yaris este modelul care
face publică noua identitate a părţii frontale a viitoarelor modele
Toyota. Deşi modelul a crescut oarecum în dimensiuni –
lungime 3.885 mm(plus 100 mm), lăţime 1.695 mm (identică), înălţime
1.510 mm(minus 20 mm), Yaris rămâne una dintre cele mai compacte
modele de clasă mică. Ampatamentul a crescut cu 50 mm. În acelaşi
timp modelul nipon se laudă cu cel mai redus coeficient aerodinamic
din segment – 0,287.
Interiorul a migrat spre un layout
uşor conservator. A fost abandonată ideea cu indicatoarele
amplasate central.

Din punct de vedere al materialelor Yaris nu se doreşte o
referinţă în segment. Habitaclul este în mare parte îmbracat
într-un plastic tare dar care nu mai emană aerul de ieftin, asta şi
datorită texturii. Partea superioară a panourilor portierelor faţă
şi zona mediană a plaanşei de bord propune o experienţă senzorială
plăcută, materialul este moale. Zona centrală a planşei de bord
este mult mai simplă şi aerisită, contribuind la aerul sobru şi
elegant. Unitatea multimedia denumită „Touch and Go” cu
ecran de 6,1 inch integrează sistemul audio, de navigaţie care
poate oferi informaţii cu privire la amplasarea camerelor radar
fixe, poate calcula trasee spre destinaţia dorită din perspectivă
ecologică – ruta care facilitează cele mai mici emisii de noxe. În
acelaşi timp sistemul permite conectarea prin bluetooth a unui
smart phone, iar dacă există în abonament pachet de date, poţi
accesa Google sau google Maps. Pe ecran pot fi afişate şi SMS-urile
primite sau trimise, permite vizualizarea fişierelor foto stocate
pe un stick USB.
Toyota pregăteşte pentru acest sistem
multimedia şi o serie de aplicaţii care vor permite şoferului să
afle unde găseşte cel mai ieftin carburant în zonă, starea vremii,
locuri de parcare disponibile în zonă. Pentru cei amatori de
Facebook la volan, va exista şi o astfel de aplicaţie.

Cum te simţi în maşină? Şoferul se bucură de o poziţie corectă
la volan, coloana de direcţie permite reglaje atât pe înălţime cât
şi profunzime. Scaunul şoferului, în funcţie de nivelul de
echipare, poate fi dotat cu o cotieră. Amplasarea joasă a
levierului cutiei de viteze şi poziţionarea uşor înaltă a cotierei
conduce la o uşoară incomodare în cazul schimbării treptelor, lucru
care ca fi mai evident în cazul persoanelor ceva mai scunde. Deşi
un model de clasă mică, nu am putut să mă plâng de spaţiu în jurul
meu. Locul din dreapta faţă oferă o poziţie ceva mai înaltă, dar
încă mai există suficient spaţiu deasupra capului. Cu scaunele faţă
reglate pentru o poziţie comodă şi corectă m-am urcat în spate. Am
descoperit surprins că există suficient spaţiu atât pentru un acces
lejer pe bancheta spate cât şi pentru a sta comod în eventualitatea
unor drumuri lungi. Locul din mijloc este uşor incomod datorită
banchetei uşor bombate, fapt ce contribuie şi la un spaţiu limitat
la nivelul capului, cel puţin în cazul meu care am cam 187 cm
înălţime.

Yaris oferă un portbagaj cu o valoare de 286 litri, o
adâncime a spaţiului de încărcare de 710 mm şi o lăţime de 1.365
mm.
La debut vor fi disponibile trei motorizări, o
versiune hibridă urmând a fi lansată anul viitor. La fabrica Toyota
(TMMF) de la Valenciennes am avut ocazia să vedem în premieră şi
versiunea în trei uşi Yaris. Imagini? Din păcate nu, şi asta pentru
că tot ce era capabil a fotografia a fost sechestrat de personalul
Toyota la intrarea în fabrică. O singură imagine a scăpat, în mod
cert intenţionat, în mapa de presă. Din punct de vedere al
preţurilor, noul model va fi cu aproximativ 4% mai scump decât cel
actual.