Devon GTX, noua divă americană de mare performanţă

Autor: Oraan Mărculescu 17 aug. 2009 Prezentări

Devon GTX e un supercar ineditFondatorul firmei Devon Motorworks, Scott Devon, a trecut şi prin alte tipuri de business: mâncarea semipreparată, imobiliare şi terenuri sau design industrial. Iar acum, împreună cu pilotul Justin Bell, va oferi lumii o nouă sculptură pe patru roţi, Devon GTX.

Designul inedit al lui Devon GTX poartă semnătura suedezului Daniel Paulin şi putem spune că rezultatul se diferenţiază mai mult decât subtil de restul supercarurilor de pe piaţă. Îmbinând un stil retro cu tuşele SF, caroseria este musculoasă şi uimeşte prin soluţiile coloristice – arcele roţilor sunt vopsite diferit de restul caroseriei, dar la fel cu partea superioară, iar modelarea formelor are rolul de a aminti pasionaţilor de maşinile sport din primele decenii ale secolului XX.

Usi cu deschidere largaFibra de carbon, din care este construită maşina, este de acelaşi tip cu cea utilizată în construcţia avioanelor moderne, iar elementele cromate evidenţiază exclusivitatea lui Devon GTX – de remarcat corespondenţa între perechea de fante din spoilerul faţă şi evacuările centrale din difuzorul spate. Portierele de mari dimensiuni se deschid în sus, "muşcând" din acoperiş, în timp ce suprafaţa lor laterală foarte mare favorizează o linie laterală mult mai cursivă.

Farurile şi stopurile provin din registre diferite: primele te duc cu gândul la noile modele Ferrari, în timp ce blocurile optice spate amintesc de muscle-car-uri americane cunoscute. Pachetul este întregit de un eleron racing, care accentuează faptul că ne uităm la o maşină performantă, dar care pune un mare accent şi pe modul în care arată.

Interior simplist, dar high-techInteriorul este dominat, de asemenea, de fibra de carbon, din care sunt construite şi scaunele racing. Per total, stilul suedez "less is more" ("mai puţin înseamnă mai mult") este destul de uşor de observat, asigurând o ambianţă spartană mai plăcută decât în alte maşini de curse de stradă. Chiar dacă elementele de confort şi lux moderne nu lipsesc, cockpitul este dominat de volanul cu trei spiţe şi de schimbătorul impozant, cu o măciulie retro.

Despre detaliile tehnice, planurile de fabricaţie sau preţul maşinii, încă nici un cuvânt, urmând ca toate aceste date să fie făcute publice cu ocazia prezentării oficiale de la Pebble Beach Concour d’Elegance, în 15 august. Totuşi, Devon GTX se prezintă deja cu o carte de vizită mai mult decât interesantă: pe circuitul Laguna Seca a reuşit un record de circuit, cu un timp de 1:35.075. Adică mai bine decât Nissan GT-R (1:39.62) sau Porsche 911 Turbo (1:39.89).


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide