Cea mai cunoscută maşină electrică sportivă în acest moment
(vorbim de maşini de serie, nu de prototipuri sau concepte) este
Tesla Roadster Sport. Care, deşi se mândreşte cu un demaraj
fulminant, de numai 3,7 secunde, are o viteză maximă nu
prea conformă domeniului supersportivelor: „doar” 212
km/h.
Dacă, în general, unul dintre marile neajunsuri ale unei maşini
electrice este considerat a fi autonomia, iar mulţi producători
încearcă să găsească soluţii pentru creşterea acesteia, iată că
micul producător britanic Delta Motorsport nu are în minte
decât creşterea performanţelor.
Noul lor model Delta Motorsport E-4 este un coupe
compact, care se laudă cu o viteză maximă de 240 km/h,
ceea ce ar trebui să fie suficient pentru a trezi interesul
amatorilor de performanţe. Şi demarajul 0-100 km/h este foarte bun,
situându-se sub bariera celor 5 secunde.
Propulsia lui Delta Motorsport E-4 este asigurată de două
motoare electrice, proiectate la Universitatea din Oxford. Acestea
dezvoltă fiecare câte 120 CP şi nu mai puţin de 600 Nm, de la 0
rpm. Prin urmare, E-4 se bazează pe o putere maximă de 240
CP şi un cuplu motor maxim uriaş, de 1.200 Nm.
Caroseria este realizată din materiale compozite şi
fibră de carbon, având o masă de numai 85 kg – adică doar
35% din masa unei structuri similare realizată din oţel. În plus,
aceasta este conformă normelor de securitate europene.
Deocamdată, nu se ştiu date despre preţurile lui Delta
Motorsport E-4 sau planurile de producţie, însă oficialii
vor ţine seama de feedbackul şi interesul publicului, cu ocazia
cursei din toamnă, RAC Future Car Challenge, un „raliu” pe 60 de
mile, între Brighton şi Londra.