Dacia Logan MCV
Interiorul noului Logan nu este foarte diferit faţă de cel al berlinei, cel puţin la nivelul bordului şi al design-ului. Ceasurile de bord, indicatoarele bordului, forma volanului au rămas neschimbate. Doar maneta schimbătorului de viteze este singurul element care ne aduce în vedere faptul că, o dată cu lansarea motorului 1,6 16V, interiorul berlinei a suferit modificări estetice.
Datorită ampatamentului mărit şi a design-ului părţii spate, spaţiul generat este mai mult decât suficient pentru aceste două rânduri. Având la dispoziţie un spaţiu lateral total la nivelul şoldurilor de 1.420 mm, respectiv 1.210 mm şi o distanţă la nivelul genunchilor de 170 mm, respectiv 174 mm, pasagerii de pe rândurile al doilea şi al treilea vor fi instalaţi confortabil.
Din punct de vedere al motorizărilor, noul model nu a adus cu sine nici o noutate în acest sens. Versiunile de motorizare disponibile pe MCV sunt aceleaşi cu cele ale berlinei.
Deocamdată Logan MCV nu are un adversar direct, nici din punct de vedere al clasei din care face parte, nici din punct de vedere al preţului de achiziţie, acesta pornind de la 8.200 de euro cu toate taxele incluse. Noul model produs la Mioveni este primul din cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecând de la berlină în cadrul programului Renault Contract 2009.
Astfel, Logan MCV se distinge de berlină prin bara faţă redesenată în partea inferioară. Priza de aer este mai largă faţă de berlină, iar noile zone de montare a proiectoarelor de ceaţă conferă vehiculului o personalitate distinctă. Bandourile de protectie laterale, larg dimensionate, consolidează senzaţia de robusteţe şi oferă o protecţie mărită la zgârieturi.
Pavilionul supra-înălţat lasă să se întrevadă habitabilitatea foarte bună şi impresia de spaţiu percepută la bordul vehiculului. În partea din spate, designul blocurilor optice şi poziţionarea acestestora sunt inspirate de la conceptul Steppe, înscriindu-se în linia generală a vehiculului. Prin poziţionarea lor, stopurile încadrează, într-o manieră practică, cele două portiere asimetrice, cu deschidere 1/3-2/3.
Beneficind de platforma B a alianţei Renault Nissan, platformă pe care o împarte cu modelele Modus, ClioII, Clio III şi Nissan Micra, Dacia Logan MCV preia, în mod evident, şi elementele de securitate activă ale platformei. Puntea faţă este derivată din cea a modelului Clio II, fiind de tip pseudo-McPherson, iar puntea spate preia conceptul de profil în formă H, comună tuturor autoheviculelor construite pe această platformă.
Nivelele de echipare superioare sunt dotate cu ABS cu repartitor al forţei de frânare, acelaşi sistem fiind utilizat şi pe Renault Megane II. În materie de siguranţă pasivă, Logan MCV este echipat standard cu airbag-uri frontale, iar în viitorul apropiat se vor putea comanda opţional şi airbag-uri laterale pentru locurile din faţă.