Dacia Logan a apărut în 2004 şi în această perioadă exemplarele s-au tot înmulţi pe străzile României, devenind cel mai frecvent, ca să nu spunem comun, model din peisajul auto atutohton. Dar ce faci când atingi un asemenea succes, încât începi să îţi atragi antipatii pentru că ai devenit mult prea popular?
Dacia Logan, pentru că despre ea vorbim, mizează pe o schimbare de imagine, dar responsabilii cu marketarea produsului titrează pe prima pagină a materialului de presă "New Dacia Logan". Parţial au dreptate, pentru că modelul a crescut în lungime cu 4 centimetri, dar schimbările nu sunt de fond, ci doar menite să întrerupă spleen-ul în care sedanul românesc se cufundase în ultima perioadă.
În primul rând, noul model emană mai mult iz premium în variantele superioare de echipare decât până în prezent. Nu vă faceţi speranţe prea mari, rămâne totuşi o maşină de buget. Partea fronală îşi declară apartenenţa la noua imagine Dacia prin siglă, iar grila faţă este mai unitar proporţionată în raport cu partea frontală decât în cazul fratelui Dacia Sandero. Blocurile optice nu suportă însă redesenări importante, având doar geam clar. Spoilerul are un aspect mai simplu, iar lipsa artificiilor gratutie reprezintă chiar un plus.
Modificarea notabilă survine la partea posterioară, un punct estetic nevralgic care i-a adus modelului destule porecle. Prin creionarea mai multor linii curbe, senzaţia de masivitate este destul de bine mascată. De asemenea, lămpile spate au un aspect mai puţin anonim, dar nu vă aşteptaţi la Lexus-style, acestea fiind doar înglobate mai bine în formele posterioare.
În nivelurile de dotări superioare, Dacia Logan facelift chiar epatează prin afişarea unei baghete cromate, dar gusturile nu se discută. Spoilerul posterior nu păstrează, însă, o unitate stilistică cu cel frontal, fiind caracterizat de muchii drepte şi tăieturi, dar per ansamblu "dă bine" cu capacul portbagajului. Singurul dezavantaj este lipsa scobiturii din spoiler pentru manevrarea mai uşoară a capacului portbagajului.
Privit din lateral, modelul nu aduce nimic nou – doar aliniat lângă un Logan fără facelift îţi dai seama de oarecare schimbări, prin prisma dimensiunii. Oglinzile preluate de pe breakul Dacia Logan MCV sunt oferite acum ca standard pentru toate versiunile. Deşi sunt o veste bună din punct de vedere al vizibilităţii, estetic nu sunt o alegere foarte inspirată. Jantele de aliaj şi capacele de plastic au un design puţin schimbat, dar nu revoluţionar.
Interiorul punctează la ergonomie, împrumutând planşa de bord de la Dacia Sandero. Bandourile uşilor, destul de inestetice şi nepractice pe varianta iniţială, vin acum cu un design modern, mânere ergonomice şi baghete decorative elegante. De asemenea, urcarea în gamă se resimte, clienţii putând alege între trei variante de tratament a planşei de bord şi trei variante de tapiţerie.
Preţurile noii Dacia Logan facelift sunt fără concurenţă, pornind de la 6.400 euro pentru cea mai ieftină versiune pe benzină. Cel mai ieftin Logan cu motorizare diesel costă 8.000 euro, iar din gamă nu lipsesc versiunile alimentate cu benzină şi GPL. Versiunile de top, cu echiparea Prestige, au preţuri avantajoase: 9.550 euro pentru 1,6 16V, respectiv 10.700 euro pentru 1,5 dCi 85.
Versiune motorizare | Nivel echipare | Pret de baza |
(euro, cu TVA) | ||
Dacia Logan 1,4 | Ambiance | 6.400 |
Dacia Logan 1,4 | Preference | 7.100 |
Dacia Logan 1,4 | Laureate | 8.000 |
Dacia Logan 1,4 GPL | Preference | 8.000 |
Dacia Logan 1,4 GPL | Laureate | 8.900 |
Dacia Logan 1,6 | Preference | 7.500 |
Dacia Logan 1,6 | Laureate | 8.400 |
Dacia Logan 1,6 GPL | Laureate | 9.300 |
Dacia Logan 1,6 16V | Laureate | 8.900 |
Dacia Logan 1,6 16V | Prestige | 9.550 |
Dacia Logan 1,5 dCi 70 | Ambiance | 8.000 |
Dacia Logan 1,5 dCi 70 | Preference | 8.700 |
Dacia Logan 1,5 dCi 70 | Laureate | 9.600 |
Dacia Logan 1,5 dCi 85 | Preference | 9.150 |
Dacia Logan 1,5 dCi 85 | Laureate | 10.050 |
Dacia Logan 1,5 dCi 85 | Prestige | 10.700 |
Nivelul de echipare al noii Dacia Logan facelift este corect, iar versiunile superioare oferă un pachet foarte atractiv de dotări standard şi opţionale. Faţă de Dacia Sandero, ABS este echipare standard doar pentru nivelul de echipare de top Prestige, în rest fiind opţional.