Dacia Lodgy Glace – iată cum va arăta Dacia monovolum!
Mare surpriză mare: noua Dacia monovolum este lansată oficial acum, la jumătatea lunii noiembrie, sub denumirea Dacia Lodgy Glace. La fel cum s-a întâmplat şi în cazul Daciei Duster, vorbim de un preview al modelului de serie, sub forma unei maşini de competiţie, pe care o va conduce Alain Prost în campionatul Trophee Andros.
http://cache.tare.ro/4eca5f3a8b87f/videoplayer.swf?key=f45a542e2c1081407c8a62569216d51e
Dacia Lodgy Glace – prezentarea oficiala a noii Dacia din Trophee Andros de pe tare.ro
Dar să revenim la surprinzătoarea Dacia Lodgy Glace – primul monovolum care participă la cursele din competiţia Trophee Andros. Este posibil ca modelul de serie să arate la fel? Ei bine, nu chiar: aşa cum afirmă oficialii francezi pentru Ziarul Financiar, Dacia Lodgy Glace este sora mai mică şi mai rebelă a viitorului monovolum familist care va fi lansat la Salonul Auto Geneva 2012.
Însă este destul de clar că partea frontală a Daciei Lodgy se va regăsi şi pe noua Dacia monovolum. De fapt, cel mai probabil vorbim de noua imagine de marcă Dacia, pe care o va adopta şi viitoarea generaţie Logan. Ceea ce este de bun augur, deoarece Lodgy exprimă personalitate, grila impozantă şi farurile frumos conturate însemnând un mare salt din punct de vedere al designului.
Profilul Daciei Lodgy aduce mai degrabă a unei maşini de categorie compactă, însă este destul de clar faptul că înălţimea maşinii a fost redusă, pentru ca modelul de curse să poată fi competitiv. Modelul de serie Dacia va fi, evident, mai înalt, pentru a privilegia un spaţiu interior generos – un lucru absolut necesar, deoarece Dacia monovolum va oferi 7 locuri.
Interesant, cel de-al treilea geam lateral aminteşte prin formă de partea din spate de la Dacia Duster, ceea ce ar putea însemna că şi modelul de serie va împrumuta ideea stilistică de la SUV. În ce priveşte partea din spate, ies în evidenţă imediat stopurile pe înălţime, cu partea centrală rotundă şi care decupează puţin hayonul, Dacia Lodgy nefiind nicidecum banală – lucru pe care cu siguranţă îl vom putea spune şi despre monovolumul de serie.
Prin urmare, Dacia Lodgy nu e doar o surpriză, ci una foarte plăcută, anunţând un model foarte interesant şi foarte important pentru Dacia: primul monovolum cu 7 locuri din istoria mărcii. În plus, Lodgy ne dă o idee serioasă asupra aspectului viitoarei generaţii Dacia Logan, care anunţă o evoluţie reuşită a designului.
Mai rămâne o întrebare importantă: oare Dacia monovolum, modelul de serie, se va numi tot Dacia Lodgy? Conform oficialilor, numele Lodgy evocă spaţiul interior şi universul de familie. Dat fiind exemplul pe care l-am avut cu Dacia Duster, cel mai probabil noua Dacia monovolum se va numi tot Dacia Lodgy, ca şi acest model de curse, lucru pe care oficialii rămâne să îl confirme în 2012.
În ce priveşte modelul de competiţii Dacia Lodgy Glace, trebuie menţionat faptul că echipa Dacia va alinia două astfel de modele la startul Trophee Andros, maşinile urmându-i a avea ca piloţi pe Alain Prost, pe fiul său Nicolas Prost şi pe Evens Stievenart, coechipierul lui Alain Prost în sezonul trecut.
Bolidul de cuse Dacia Lodgy Glace împrumută partea tehnică utilizată şi pe Dacia Duster Ice: şasiu tubular din oţel şi motor V6 de 355 CP, de origine Nissan, puterea fiind transmisă la toate cele patru roţi. Mai jos, toate detaliile tehnice ale modelului de curse Dacia Lodgy Glace.
Fişa tehnică a vehiculului de competiţie Dacia Lodgy Glace
ŞASIU
Tip: tubular din oţel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil
MOTOR
Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cmc) : 2.987
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73,3
Putere maximă kW CEE (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rpm) : 7.500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rpm) : 5.500
TRANSMISIE
Tip : patru roţi motrice şi directoare
Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte
Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată
FRÂNE
Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm
Spate : discuri din oţel Ø 265 mm
Etriere : Beringer cu 4 pistoane
ROŢI
Jante : 5,5″ x 16″ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3
DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4.001 mm
Lăţime : 1.900 mm
Ecartament faţă/spate: 1.690 mm
Ampatament: 2.500 mm
Masă : 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri
DIRECŢIE
Tip: 4 roţi directoare
Asistenţă hidraulică
Direcţie spate reglabilă
PARTENERI & SPONSORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering
2011/2012 Trophée Andros calendar:
Decembrie 3-4: Val Thorens
Decembrie 9-10: Andorra
Decembrie 16-17: L’Alpe d’Huez
Ianuarie 6-7: Isola 2000
Ianuarie 13-14: Lans en Vercors
Ianuarie 20-21: Saint Dié des Vosges
Ianuarie 27-28: Superfinal Clermont/Superbesse
CE PĂRERE AVEŢI DESPRE NOUA DACIA LODGY?