Dacia Duster – Lansată de Alain Prost
Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul
Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette.
Fiabilitatea vehiculelor va fi pusa la grea incercare, iar Dacia va
avea ocazia sa demonstreze ca robustetea este inscrisa in genele
sale de marca. Regulamentul concursului nu permite echiparea
vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte
sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de
concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de
viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si
ingenioase, doua trasaturi care definesc spiritul Dacia.
Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l
la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un
efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale
carui linii prefigureaza viitorul model 4×4 al marcii, care va fi
comercializat in 2010. Flancurile inalte si pasajele de roti
profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor
4×4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost
adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si
pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna
vizibilitate frontala si laterala.
Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile
sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare
variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost
isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist,
intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.
Dacia Duster a fost pregatit de Renault Sport
Technologies
Pe langa talentul pilotilor, masinile inscrise in competitiile
Trofeului Andros sunt supuse unor pregatiri speciale. In acest
sens, vehiculul de competitie Dacia Duster a beneficiat de intreaga
expertiza Renault Sport Technologies in materie de competitii
automobilistice. Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu
tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan. Motorul a
fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda
testelor dure la care va fi supus. Afisand o putere de 350 CP la 7
500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min.
Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a
rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea
motorului in partea posterioara a masinii are drept scop
repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de
greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un
comportament mai eficient.
Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu
doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii
permit sa abordeze terenurile dificile.
Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata,
indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest
dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau
de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta
vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de
pilotaj sau de tipul de curba abordat. In plus, vehiculul de
competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti
directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem
este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia
fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia
circuitului.
Fisa tehnica a vehiculului de competitie Dacia Duster
Sasiu
Tubular, din otel
Suspensii cu doua brate triunghiulare
Motor
VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
Dispunere centrala in partea din spate
6 cilindri dispusi in V
24 de supape
Cilindree (cm³) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500
Transmisii
Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte
Sistem de franare
Frane fata (ø in mm – tip) 260 – otel ventilat
Frane spate (ø in mm – tip) 265 – otel
Roti
5.5” x 16” magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2
Dimensiuni / Mase
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Punte fata/spate : 1 690 mm
Ampatament : 2 500 mm
Greutate : 950 kg
Rezervor carburant (L) 25
Marca Dacia in Franta
Lansata in Franta in 2005, marca Dacia a devenit un actor major al
pietei auto franceze in decurs de numai 4 ani. In acest interval,
peste 150 000 de vehicule marca Dacia au fost cumparate de clientii
francezi. Cu o cota de piata de 2,29% la nivelul anului 2009
(sfarsitul lunii octombrie 2009, VP si VU), Dacia se situeaza in
top 10 al celor mai comercializate marci in Franta. Datorita
vehiculelor sale robuste, spatioase si accesibile, Dacia rastoarna
codurile cu noua abordare pe care o propune clientilor sai: produse
si servicii complete la preturi accesibile. Pe piata din Franta,
Dacia comercializeaza in prezent intreaga sa gama: Sandero, Logan
berlina, Logan MCV si cele doua utilitare, Logan VAN si Logan
Pick-Up.
Alain Prost
Nascut pe 24 februarie 1955 la Lorette (departamentul Loire): 54 de
ani
4 Titluri de Campion Mondial de F1 : 1985 (McLaren), 1986
(McLaren), 1989 (McLaren), 1993 (Williams Renault)
Prima victorie : 1981, la volanul unui Renault F1 (RE 30), la
Dijon, cu ocazia Marelui Premiu al Frantei la F1.
199 Grand Prix-uri disputate
51 victorii. 41 recorduri, 33 pole positions. 798,5 puncte
inregistrate
1997-2001 : Director al echipei F1 Prost Grand Prix
Repere istorice la Trofeul Andros :
– prima cursa : 17-18 ianuarie 2003 la Lans-en-Vercors
– prima victorie : 13 decembrie 2003 (l’Alpe d’Huez,
Toyota)
– numar de victorii : 15 (din 7 care 2006/2007)
– cel mai bun sezon : 2006-2007:castigator
In clasamentul general :
2003-2004 (Toyota) : locul 2
2004-2005 (Toyota) : locul 3
2005-2006 (Toyota) :locul 2
2006-2007 (Toyota) : locul 1
2007-2008 (Toyota) : locul 1
2008-2009 (Toyota) : locul 2
Trofeul Andros
Trofeul Andros a luat fiinta in 1990. Acest campionat pe gheata
combina performantele de viteza cu spectacolul, in cadrul mai
multor categorii de probe. Dacia Duster va participa la categoria
Silhouette. In functie de regulamentul de concurs al fiecarei
probe, caroseria vehiculului de competitie va trebui sa se apropie
de varianta unui vehicul deja comercializat pe piata sau care
urmeaza sa fie comercializat. Majoritatea elementelor prezente pe
acest vehicul de competitie sunt stabilite de regulamentul de
concurs: sasiu tubular, 4 roti motoare si directoare, un motor V6
3l 340 CP, o cutie de viteze cu 6 rapoarte si pneuri Continental
Ice Racing Contact.
Probele
O proba competitionala este compusa din doua zile de curse. In
prima zi, se fac teste cronometrate (nu se vor acorda puncte),
urmate de manse de calificare. Vehiculele (4 vehicule pentru
fiecare cursa) se vor lansa in 4 ture cronometrate. Timpii cumulati
in cele 4 ture stabilesc castigatorul mansei. Doar cursa cea mai
buna din doua se ia lua in calcul. Performantele obtinute in cadrul
acestor manse vor conduce la formarea unui clasament reprezentand
80% din punctajul final, in functie de care se va stabili baremul
de plecare in finale. In cea de-a doua zi, ziua finalelor, se vor
organiza curse cu 10 masini in formatie, pe 10 ture reprezentand
20% din punctajul total.
Programul celor 7 Probe :
Proba Val Thorens 5-6 decembrie
Proba Andorre 12-13
decembrie
Proba Alpes d’Huez 18-19
decembrie
Proba Isola 2000 8-9
ianuarie
Proba Lans en Vercors 15-16 ianuarie
Proba Saint Die des Vosges 23-24 ianuarie
Proba Finala Clermont/Superbesse 29-30 ianuarie
competiţie auto intitulată Trofeul Andros. Recunoscută pentru
modelele sale, care oferă un raport preţ/prestaţii
imbatabil, Dacia se va alinia la startul unei probe
inedite: competiţia sportivă pe gheaţă.
Alain Prost a ales Dacia pentru simplitatea, eficienţa
şi robusteţea care caracterizeaza marca românească. « Sunt
încântat să concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou şi
sunt mândru să particip la promovarea acestuia într-un context atât
de original cum este Trofeul Andros. Am încredere în capacitatea şi
în fiabilitatea vehiculului pentru această cursă, având în vedere
colaborarea cu Renault Sport Technologies », a explicat Alain
Prost.
dezvaluie numele şi liniile modelului Duster, cel de-al
şaselea model al mărcii. Acest vehicul 4×4 robust şi
fiabil, cu vocaţie internaţională, va fi destinat
clienţilor aflaţi în căutarea unui vehicul offroad pentru uz
cotidian la un preţ accesibil. Viitorul model de serie va avea 4
uşi şi va prelua în mare parte designul regăsit pe acest model de
competiţie, pe care noi vi l-am prezentat încă de la începutului acestui an în
premiră.
Trofeul Andros este o competiţie automobilistică atipica, deoarece
valorizează eficienţa vehiculelor şi a piloţilor, limitând
utilizarea tehnologiilor complexe şi costisitoare. Dacia răstoarnă
codurile cu noua abordare pe care o propune clienţilor săi:
produse şi servicii complete la preţuri
accesibile.
Mai multe detalii despre maşina de competiţe puteţi afla în
comunicatul de presă prezentat pe următoarea pagină. În ceea ce priveşte
versiunea de serie, Dacia ne va oferi toate detaliile înainte de
finalul acestui an.