În urmă cu ceva timp, Dacia a lansat primele imagini oficiale cu Dokker, un model care va avea şi o variantă utilitară. Noul venit va completa gama producătorului român şi va pregăti terenul pentru Logan 2 şi Sandero. Dacia Dokker se adresează persoanelor care doresc o maşină versatilă, ieftină, dar fără a neglija aspectele legate de confort şi calitate.
Chiar dacă Dacia nu poate avea pretenţii în segmentele superioare, modelele producătorului autohton au cunoscut o creştere a calităţii şi a dotărilor surprinzătoare în ultimul timp. În acest an am văzut pentru prima dată ecran LCD cu touchscreen pe Dacia Lodgy, dotare care se va regăsi şi pe Dokker. Pe lângă navigaţie, noul model Dacia va putea fi dotat cu sistem de asistenţă la parcarea cu spatele, limitator de viteză şi conexiune bluetooth.
Dacia pune la dispoziţia clienţilor patru motorizări, două pe benzină şi două diesel. Propulsorul de 1,2 litri TCe produce 115 CP şi un cuplu motor generos, de 190 Nm. Acest motor a debutat pe Renault Megane şi este prima unitate de putere turbo a constructorului francez cu injecţie directă. Consumul de numai 6,1 litri la 100 km şi distribuţia acţionată de un lanţ şi nu de o curea reduc considerabil costurile de întreţinere.
A doua motorizare pe benzină este cea de 1,6 litri şi 85 CP. Acest motor dispune de 85 CP şi este legat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Dacia anunţă un consum de 7,5 litri la 100 km şi emisii de CO2 de 175 g. Propulsorul diesel de 1,5 litri vine în două versiuni de putere, de 75 şi 90 CP. Acesta este legat tot la o transmisie manuală cu cinci trepte, iar consumul se înregistrează în dreptul valorii de 4,5 litri la 100 km.
Dacia anunţă că Dokker va fi un model practic, care oferă mult la un preţ mic. Noul model autohton nu va face rabat de sistemele de siguranţă. Fratele mai mic al lui Lodgy vine standard cu ABS, iar ca dotari opţionale sunt oferite sistemul de control al tracţiunii, asitenţă anti-răsturnare şi sistemul antipatinaj. De asemenea, Dokker va fi dotat cu centuri prevăzute cu limitator de efort şi airbag-uri pentru şofer şi pasager, precum şi pentru cap şi torace. Dacia anunţă o garanţie de 3 ani sau 100.000 km, dar nu a divulgat încă preţul de pornire.