Conceptul Volkswagen XL1, care a debutat sub numele de L1 la Salonul Auto Frankfurt 2009 şi care promitea un consum de combustibil de 1 l/100 km, a devenit realitate, deoarece germanii vor prezenta la Salonul Auto Geneva 2013 versiunea de serie a acestui concept.
Varianta de serie a lui XL1 are parte de un sistem de propulsie hibridă care combină un motor diesel TDI de 0,8 l cu un motor electric, iar consumul mediu teoretic e de 0,9 l/100 km, potrivit oficialilor companiei.
Factorii care au ajutat la obţinerea acestei valori a consumului de combustibil sunt greutatea scăzută (795 kg), un coeficient aerodinamic de 0,189 şi un centru de greutate coborât (1.153 mm). Potrivit celor de la Volkswagen, XL1 foloseşte doar 8,4 CP pentru a rula la o viteză constantă de 100 km/h.
Propulsorul diesel produce 48 CP, iar cel electric dezvoltă 27 CP (20 kW) şi primeşte curent de la un set de baterii litiu-ion care, în modul exclusiv electric, oferă o autonomie maximă de 50 km. Mai mult, maşina are parte de o cutie de viteze DSG cu şapte trepte şi ambreiaj dublu.
Aceste valori se traduc într-o acceleraţie de la zero până la 100 km/h în 12,7 secunde şi o viteză maximă de 160 km/h.
Volkswagen nu a publicat detaliile referitoare la numărul de exemplare care vor fi produse sau care va fi preţul unui XL1, însă e de aşteptat ca maşina, care are o caroserie din fibră de carbon, să nu fie foarte ieftină.
Partea bună este, însă, că Volkswagen plănuieşte să monteze sistemul de propulsie hibridă de pe XL1 pe maşinuţa de oraş up!, ceea ce ar însemna că maşina care consumă în jur de 1 l/100 km ar putea ajunge destul de ieftină pentru a fi cumpărată de publicul larg.
Video: