La viteze mici, acesta din urmă alimentează bateriile Li-on ale maşinii, cu ajutorul unui generator. Atunci când viteza creşte, motorul de 1.0 litri pe benzină intervine discret asupra roţilor faţă, prin intermediul noii transmisii automate dezvoltate de inginerii de la Mercedes. Cele două unităţi propulsoare sunt montate sub capotă, alături de generator, în timp ce rezervorul de benzină şi acumulatorul lui Mercedes B-Class E-CELL PLUS se află în podeaua maşinii.
Performanţele conceptului pot fi considerate de top în lumea hibridelor plug-in, astfel că sprintul 0-100 km/h se realizează în 11 secunde, iar viteza maximă de 150 km/h este valabilă, indiferent de modalitatea de propulsie aleasă. Programat să intre curând în producţia de serie, Mercedes B-Class E-CELL PLUS va pune la dispoziţia viitorilor clienţi posibilitatea de a verifica permanent nivelul bateriei sau autonomia rămasă disponibilă, prin intermediul aplicaţiei Vehicle Homepage, disponibilă pe PC sau smartphone.
De asemenea, posesorii lui B-Class E-CELL PLUS vor putea folosi aplicaţia on-line şi pentru a programa sistemul automat de încărcare al acumulatorului maşinii, înainte de a pleca la drum. Astfel bătălia în noul şi selectul club al hibridelor plug-in compacte se anunţă interesantă, B-Class având de înfruntat rivali precum noul Opel Ampera sau Toyota Prius Plug-In Hybrid.