Nu de mult, apăruseră zvonuri privitor la o limuzină de
lux Volvo, care să concureze cu BMW Seria 7 şi Mercedes
S-Class, zvonuri infirmate de oficialii Volvo. De ce am adus în
discuţie marca suedeză?
Deoarece Volvo a fost cumpărată de Geely,
chinezii având planuri măreţe cu firma suedeză.
Ceea ce nu înseamnă că nu au planuri măreţe şi cu mărcile proprii:
Gleagle (modele pentru piaţa chinezească), Emgrand (modele pentru
export) şi Shanghai Englon (modele premium).
Anul trecut, chinezii au lansat modelul Geely GE, o copie la scară redusă după
Rolls Royce. Maşină care, din cauza criticilor, a rămas
doar la stadiul de „concept”. Însă chinezii nu au renunţat la ideea
de a oferi maşini mai evoluate.
Aşa încât a apărut o berlină de clasă medie, Geely
Emgrand EC7, considerată a fi primul model realizat la
standarde occidentale. Totuşi, în materie de motorizări, maşina
chinezească se bazează pe două motoare pe benzină destul de mici:
un 1,5 litri de 101 CP, respectiv un 1,8 litri de 138 CP.
Iată că acum au apărut zvonuri privitoare la o limuzină
bazată pe acest model. Şi care ar urma să poarte denumirea Geely
Emgrand EC8. Este vorba despre un model EC7 mai lung cu
până la 1,8 metri, datorită plasării între portiere a unei
prelungiri – în stilul cunoscutelor limuzine americane „stretch
limo”.
Astfel, Emgrand EC8 ajunge până la o lungiume de 6,8
metri, beneficiind de multe dotări interioare de lux, dar
şi de ornamente cromate în exterior, pentru sporirea caracterului
exclusiv. Motorizarea va fi asigurată, într-o primă fază, de un
motor în 4 cilindri de origine Mitsubishi, de 2,4 litri.
Deocamdată, nici o informaţie oficială despre acest model, nici
despre preţul la care va fi vândut Emgrand EC8. Însă nu ne miră
această decizie, deoarece şi producătorii europeni propun
versiuni cu ampatament alungit pentru berlinele lor, de
exemplu BMW Seria 5 LWB sau Volvo S80L.