Chinezii aduc în Europa Landwind CV9
Landwind CV9 este un monovolum compact, realizat în
colaborare cu
studioul de design I.DE.A., ceea ce explică de
ce maşina are o personalitate proprie, distanţându-se de ideea de
plagiat.
Însă acest model nu este o noutate absolută, fiind prezent pe
piaţa chineză încă din 2006, dar sub denumirea Fashion. Acum, a
venit rândul pieţei europene să primească această maşină, planurile
chinezilor fiind ambiţioase: nu mai puţin de 27 de pieţe
sunt vizate începând din 2011 (nu ştim deocamdată dacă
printre ele se numără şi România).
Landwind CV9 afişează un gabarit mediu, având o lungime
de 4,41 metri, o lăţime de 1,77 metri şi o înălţime de 1,64
metri, iar ampatamentul de 2,71 metri promite o
habitabilitate cel puţin suficientă pentru cei maxim 7 pasageri pe
care îi poate transporta.
La nivelul motorizărilor, CV9 propune doar propulsoare
pe benzină: un 1,6 litri de 95 CP şi un 2,0 litri de 137
CP, nefiind încă nici o motorizare diesel în plan. Consumurile
medii sunt acceptabile, fiind de 6,5 litri/100 km pentru motorul de
1,6 litri, respectiv 7,0 litri/100 km pentru propulsorul mare.
Nivelul de echipare se anunţă bogat, standard
fiind oferite ABS + EBD, sistem de climatizare, sistem audio cu
MP3, jante din aliaj sau senzori de parcare. În plus, chinezii
oferă pentru Landwind CV9 o garanţie de 3 ani sau 100.000 km.
Toate acestea pentru un preţ de pornire foarte tentant
pe pieţele vestice: 14.500 euro. În Germania, de exemplu,
Dacia Logan MCV cu 7 locuri şi motorul 1,6 16V de 105 CP are un
preţ de pornire de 12.150 euro în versiunea de bază, ajungând, în
variantă full option, la un preţ similar cu al lui Landwind
CV9.
Prin urmare, chinezii tatonează din ce în ce mai serios
piaţa auto europeană – iar, dacă au învăţat ceva din
testele de coliziune de până acum şi despre preferinţele
clienţilor de pe bătrânul continent, sintagma „invazia chineză” ar
putea deveni realitate mai repede decât ne-am aşteptat.