Chevrolet New Sail, altă provocare pentru Logan 2
sfârşitul anului trecut anunţam apariţia unui
nou model Chevrolet în China, dar a fost un subiect prea puţin
important în toiul sărbătorilor.
Acum, însă, Shanghai GM a prezentat oficial noul
Chevrolet New Sail, dar nu la Detroit
2010, ci în China, în cadrul unui
eveniment de sine stătător. Iar noi ne-am trezit în faţa unui nou
rival de temut pentru
viitoarea generaţie Dacia Logan 2, rival care în Europa ar
putea veni ca urmaş al lui
Chevrolet Aveo Sedan.
Deocamdată, noul Chevrolet New Sail este destinat pieţei
chineze, preţul de bază al maşinii urmând a fi de 60.000
RMB, adică 8.800 USD sau 5.990 euro. V-am reţinut atenţia?
Bun, atunci să mergem mai departe.
de motorizări pentru Chevrolet New Sail constă în două propulsoare
pe benzină: 1.2 S-TEC II (86 CP, 0-100 km/h în 12,9
secunde şi consum mediu de 5,7 litri/100 km) şi 1.4 S-TEC III (102
CP, 0-100 km/h în 11,9 secunde şi consum mediu de 5,9 litri/100
km).
Ambele motorizări beneficiază de tehnologia VGIS (Variable
Geometry Intake System – admisie cu geometrie variabilă), fiind
conforme normelor de poluare chinese Phase IV (corespondentul Euro
4), dar vor fi upgradate în curând la Phase V.
nivelul designului, Chevrolet New Sail împrumută câte ceva
de la fratele european
Chevrolet Cruze, cu efecte imediate asupra
imaginii de marcă, una foarte reuşită pentru o maşină ieftină.
Spatele pare, în mod interesant, un răspuns dat lui
Renault Symbol, dar arată parcă mai unitar, oferind şi o
amprentă a designului chinezesc. Per total, aspectul maşinii este
reuşit, New Sail fiind unul dintre cele mai atractive sedanuri de
clasă mică la această oră.
maşinii este modern şi suficient de spaţios pentru clasa din care
face parte Chevrolet New Sail, oferind 5 locuri. Designul bordului
şi a consolei centrale este diferit de al proaspătului
Chevrolet Aveo RS Concept, dar rămâne unul jovial, plăcut şi
ergonomic.
Deşi încă nu avem date despre dimensiuni şi capacităţi, chinezii
ne spun, totuşi, că în interiorul lui New Sail avem parte
de nu mai puţin de 24 de spaţii de depozitare.
Fiind o maşină provenind din China, probabil că mulţi îşi vor
pune probleme referitor la siguranţa pasivă. Totuşi, să nu uităm că
vorbim de un joint-venture între GM şi conglomeratul chinezesc
SAIC, aşa încât Chevrolet New Sail promite să facă o figură
bună la testele de coliziune.
este dotată standard cu două airbaguri frontale, ABS, coloană de
direcţie retractabilă, plus diverse ranforsări ale structurii de
rezistenţă. Este lăudată şi siguranţa oferiă pietonilor, dar toate
aceste lucruri rămâne să fie verificate în testele oficiale.
Deocamdată, după cum spuneam, Chevrolet New Sail va fi
comercializat în China, dar în curând maşina va fi exportată şi pe
pieţele emergente. Cât de repede va ajunge în Europa, încă nu ştim,
dar putem estima că nu mai târziu de începutul lui 2011.
Cu alte cuvinte, viitoarea generaţie Dacia Logan se vede
din ce în ce mai ameninţată de o competiţie acerbă – să nu
uităm de proaspăta
Toyota Etios (lansată la Salonul Auto Delhi 2010 la începutul
acestui an) sau de viitorul sedan chinezesc
Great Wall CHC014.