Chevrolet Malibu – noua berlină medie Chevrolet
Despre actualul model
Chevrolet Epica se poate spune că este
o berlină decentă de clasă medie, cu un spaţiu interior generos şi
un raport preţ/echipare favorabil. Însă, cel puţin pe plan
european, acestea nu au fost argumente puternice pentru un succes
de proporţii într-un segment dominat de Volkswagen Passat, Skoda
Superb sau Ford Mondeo.
Urmaşul lui Epica va fi noul Chevrolet Malibu – deşi
încă nu se ştie dacă această denumire va fi păstrată pentru
Europa. Se ştie, însă, că vorbim de o maşină cu adevărat
globală, care urmează să fie comercializată pe 6 continente, în
peste 100 de ţări. Şi, pentru a accentua această trăsătură, de
maşină globală, Chevrolet Malibu a avut parte de o premieră
mondială… dublă: atât la Salonul Auto New York 2011, cât şi la
Salonul Auto Shanghai 2011.
Pentru americani, noul Chevrolet Malibu este un model
extrem de important în gamă, aşa încât maşina a beneficiat
de o atenţie deosebită, atât în ce priveşte designul exterior, cât
şi în ceea ce priveşte interiorul şi tehnica. De altfel, oficialii
spun despre noul Malibu că este „primul sedan de clasă medie
global”.
Exteriorul maşinii nu aduce surprize, dacă ne raportăm
la recentele modele
Chevrolet Cruze sau
noul Aveo: partea frontală este dominată de
grila din două părţi, în mijlocul căreia tronează sigla Chevrolet,
iar farurile sunt realizate într-o manieră calmă, îmbinând eleganţa
cu sportivitatea. Per total, noul Chevrolet Malibu beneficiază de o
puternică imagine de marcă, versiunile superioare având şi tuşe
sportive destul de interesante.
Spatele maşinii are darul de a ne bulversa, deoarece
spiritul sportiv este la el acasă, graţie celor două perechi de
stopuri inspirate de la
Chevrolet Camaro, cunoscutul „muscle car” al mărcii
americane. În cazul lui Malibu, capota portbagajului a fost astfel
profilată încât, pe lângă impresia de sportivitate şi robusteţe,
mai oferă şi un pseudo-eleron. La fel ca partea frontală, spatele
lui Malibu îi conferă maşinii o puternică identitate proprie.
Per total, noul Chevrolet Malibu se dovedeşte o berlină
fluidă şi care se va integra fără probleme pe orice piaţă
auto. Faţă de precedenta generaţie vândută la americani,
dar şi faţă de Epica, noul Malibu are un gabarit ceva mai redus,
dar spaţiul interior este mai generos şi mai ergonomic gândit, iar
trenul de rulare modificat, pentru a oferi un comportament mult
îmbunătăţit.
Chevrolet Malibu are o caroserie mai aerodinamică, dar
şi un sistem de control electronic al gradului de deschidere al
fantelor de aerisire, aşa încât coeficientul aerodinamic
este de numai 0,28 (foarte apropiat de al lui
Chevrolet Volt), ceea ce are repercusiuni pozitive în privinţa
economiei de carburant.
Interiorul noului Chevrolet Malibu continuă stilul
inaugurat de Cruze, cu departajarea clară a spaţiului
pentru şofer, respectiv al celui pentru pasagerul din dreapta,
consola centrală având un design intuitiv, ergonomic şi elegant.
Principala particularitate o reprezintă spaţiul ascuns de
display-ul sistemului multimedia – aceeaşi idee pe care o regăsim
şi la
Chevrolet Orlando.
În rest, habitaclul lui Chevrolet Malibu poate fi
garnisit cu tapiţerie din piele sau inserţii din lemn ori
aluminiu, accentul fiind pus pe calitatea materialelor şi
a asamblării. În plus, pentru Malibu sunt disponibile o serie de
dotări de confort şi securitate noi, care aduc modelul la acelaşi
nivel cu cei mai importanţi concurenţi – pe piaţa nord-americană,
de exemplu, este disponibil în serie sistemul infotainment
Chevrolet MyLink.
În materie de motorizări, Chevrolet Malibu va oferi în
America de Nord un nou motor Ecotec de 2,5 litri, în patru
cilindri şi care beneficiază de injecţie directă. Motorul are o
putere de 190 CP şi un cuplu maxim de 245 Nm, fiind asociat unei
cutii de viteze automate cu şase trepte. Pentru celelalte pieţe, în
special Europa, gama de motoare urmează să fie anunţată mai
târziu.
Foarte importante sunt modificările ample aduse trenului de
rulare, noul Chevrolet Malibu promiţând un comportament
rutier mai sigur şi mai ferm, fără a se face compromisuri
mari în ceea ce priveşte confortul. Conform oficialilor, maşina va
avea un comportament mai apropiat de ceea ce îşi doresc europenii,
mizând pe siguranţa în conducere şi o stabilitate exemplară –
sistemul de control al stabilităţii are funcţii noi, cum ar fi
controlul frânării în curbe sau controlul la plecarea în forţă.
Noul Chevrolet Malibu urmează să intre în vânzare pe
piaţa nord-americană la finalul acestui an, urmând ca, din
2012, să ajungă şi pe celelalte pieţe, inclusiv Europa. Probabil
versiunea europeană va avea premiera la Salonul Auto Frankfurt 2011
sau cel mai târziu în primăvara anului viitor, la Geneva 2012, unde
vom afla atât gama de motorizări, cât şi preţurile.