La un an de la inaugurarea oficială a noii generaţii
Jeep Grand Cherokee, iată că americanii aduc, la Salonul Auto
New York 2011, şi cea mai puternică versiune a acestuia:
Jeep Grand Cherokee SRT8. Care este, de fapt, cel mai
puternic Jeep de serie de până acum.
Sub capotă, Grand Cherokee SRT8 beneficiază de un imens
motor HEMI V8 de 6,4 litri (faţă de 6,1 litri precedenta
generaţie), care scoate o putere maximă de 465 CP. În
domeniul SUV-urilor de lux sportive, Grand Cherokee SRT8 stă destul
de bine, fiind peste Cadillac Escalade (409 CP), dar e sub nivelul
unui
BMW X5 M (555 CP), Range Rover Sport SC (510 CP) sau Porsche
Cayenne Turbo (500 CP).
Oricum, Grand Cherokee SRT8 stă foarte bine la nivelul
performanţelor, anunţând un demaraj 0-100 km/h în 4,8
secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250
km/h. Standard, modelul are un sistem de tracţiune
integrală care beneficiază de o funcţie specială a ESP-ului: cuplul
motor poate fi direcţionat 100% către o singură roată, graţie unui
program care preia funcţia unui diferenţial cu alunecare
limitată.
Grand Cherokee SRT8 beneficiază şi de suspensie
adaptivă, percum şi de un program offroad, care modifică
parametrii de funcţionare ai transmisiei integrale, direcţiei,
motorului şi suspensiei. Garda la sol a fost redusă cu 2,5 cm, iar
jantele din aliaj au 20″, lăsând la vedere imensele etriere de
frână semnate Brembo.
Ca aspect exterior, Jeep Grand Cherokee SRT8 mizează din
plin pe agresivitate. Spoilerul frontal
integrează lumini de poziţie cu LED-uri, sub acestea regăsindu-se o
imensă fantă de aerisire, mărginită de guri de ventilaţie cu
margini cromate. Capota beneficiază de două fante adânci şi de mari
dimensiuni, încercând să aducă aminte de sportivul Viper. Spatele
maşinii este ceva mai domestic, doar micul difuzor integrat în
spoile şi cele două evacuări de mari dimensiuni fiind o carte de
vizită pentru SRT8.
Interiorul lui Jeep Grand Cherokee SRT8 păstrează acelaşi layout
ca un model obişnuit, dar se diferenţiază prin volanul
sportiv, pedalierul din aluminiu, scaunele sport, tapiţeria din
piele şi alcantara sau inserţiile din fibră de carbon. În
plus, pe displayul central de pe consolă pot fi afişate date
specific sportive (cronometru, acceleraţia laterală, demaraj, etc).
Bineînţeles, nu lipsesc logo-urile „SRT” peste tot în
habitaclu.
Deocamdată, nu se ştiu preţurile pentru noul Jeep Grand
Cherokee SRT8, dar este destul de clar că SUV-ul sportiv
american va fi mai ieftin decât principalii săi concurenţi
europeni.