După Chevrolet Volt şi omonimul său de pe piaţa europeană, Opel Ampera, iată că, la Salonul Auto Detroit 2013, apare al treilea model al concernului GM care beneficiază de platforma cu propulsie electrică şi sistem range-extender: noul Chevrolet ELR.
Este vorba despre un coupe reuşit, cu un aspect atractiv şi ale cărui elemente stilistice îi conferă o imagine inconfundabilă Cadillac. Formele angulare şi gabaritul compact îl recomandă publicului mai tânăr, amator de maşini premium şi high-tech.
Interiorul lui Cadillac ELR este total diferit de al lui Chevrolet Volt, ba chiar şi afişajul celor două displayuri de mari dimensiuni este particularizat pentru coupe. În plus, faţă de Volt, în ELR se remarcă o notă pregnantă de lux, prin folosirea unor plastice superioare, a unei tapiţerii din piele mai plăcute şi în alt colorit, precum şi datorită inserţiilor din lemn sau a finisajelor din aluminiu.
Fiind vorba de un coupe, nu e nici o problemă că în spate sunt prevăzute doar două locuri (soluţie impusă de forma în ”T” a pachetului de baterii). Per ansamblu, noul coupe electric range-extender Cadillac ELR promite o ambianţă interioară potrivită pentru amatorii de lux.
Dar oare pachetul tehnic promite performanţe? Motorul electric dezvoltă 207 CP, mult mai bine decât cei 150 CP ai lui Volt, în timp ce cuplul motor maxim ajunge la 400 Nm, cu doar 30 Nm mai mult decât la Volt. Performanţele dinamice urmează să fie comunicate mai târziu.
Motorul termic (generatorul sistemului range-extender) rămâne acelaşi motor pe benzină de 1,4 litri ca pe Volt, în timp ce bateriile litiu-ion de 16,5 kWh promit o autonomie maximă în regim strict electric de 56 km (faţă de 60 km la Volt). Timpul de încărcare al bateriilor este de 4,5 ore de la o sură de 240 V, iar masa totală a pachetului de baterii se cifrează la 198 kg.
Noul Chevrolet ELR urmează să intre în fabricaţia de serie mare la sfârşitul acestui an, comercializarea maşinii demarând la începutul lui 2014, când vor fi counicate şi preţurile noului ELR.