BMW X5 40e: primul SUV BMW pe care îl poţi încărca de la priza de acasă. UPDATE

Autor: Iulian Dnistran 20 mart. 2015 Prezentări

BMW X5 xDrive40e este numele primului SUV plug-in hybrid de serie al producătorului bavarez – un model care vine în completarea gamei futuriste BMW i, reprezentată de modelele i3 şi i8, şi care nu e altceva decât varianta finalizată a conceptului X5 eDrive din 2013.

După cum se vede în pozele ataşate acestui articol, avem de-a face cu un BMW X5 ca oricare altul, cu diferenţa că propulsorul termic e acompaniat, în cazul variantei 40e, de un motor electric şi un set de baterii.

Mai exact, sistemul de propulsie e compus dintr-o unitate de 2,0 litri pe benzină (245 CP şi 350 Nm), un motor electric încorporat în transmisia automată cu opt trepte (113 CP şi 250 Nm) şi un set de baterii litiu-ion cu capacitatea de 9 kWh stocat sub portbagaj. Potrivit germanilor, poziţionarea bateriilor în acest loc este cât se poate de sigură în cazul unui accident, însă a redus capacitatea portbagajului cu 150 de litri faţă de un X5 obişnuit, de la 650 de litri la 500 de litri cu bancheta în poziţie normală.

În total, sistemul produce 313 CP, iar disponibilitatea cuplului maxim al motorului electric încă de la 0 km/h face ca acceleraţia până la 100 km/h să aibă nevoie de doar 6,8 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 210 km/h.

Încărcarea bateriilor se poate face de la o staţie specială furnizată de BMW sau chiar de la o priză casnică obişnuită, iar atunci când sunt la capacitate maximă pot oferi o autonomie teoretică de 31 km în modul 100% electric, până la o viteză de 120 km/h. Totodată, cu bateriile pline, consumul mediu de carburant este de 3,3 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de 78 g/km.

Există trei moduri de folosire a sistemului de propulsie hibrid – Auto eDrive (care încearcă să utilizeze cât mai eficient ambele motoare), Max eDrive (care face maşina să funcţioneze doar în modul electric, oprind propulsorul termic) şi Save Battery (care menţine bateriile încărcate pentru folosirea lor odată cu intrarea într-un oraş, de exemplu).

Pe lângă acestea, se poate opta pentru o funcţie inteligentă de administrare a energiei, care poate fi integrată în sistemul de navigaţie şi care dozează folosirea propulsiei electrice în funcţie de condiţiile de trafic şi ruta aleasă, astfel încât consumul de carburant să fie cât mai mic.

Mai mult, deoarece motorul electric e încorporat în cutia de viteze, sistemul de tracţiune integrală xDrive funcţionează la fel ca oricând. Totodată, modurile de condus Comfort, Sport şi Eco Pro sunt în continuare disponibile, împreună cu suspensia adaptivă cu perne de aer pentru puntea din spate (care face parte din echiparea standard).

Noul BMW X5 xDrive40e plug-in hybrid va fi construit la fabrica din Spartanburg, Statele Unite ale Americii, şi va ajunge în showroomurile din România la sfârşitul verii lui 2015.

Update video:


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide