BMW Seria 5 Touring a apărut pentru prima dată pe piaţă în
1991 şi, la fel ca majoritatea breakurilor de clasă mare, era un
compromis în privinţa spaţiului şi confortului, care nu egala însă
versiunea sedan ca şi stil…până acum însă. Această nouă generaţie,
F11, cu ale sale forme foarte elegante, cu linia geamurilor care
urcă puţin şi cea a plafonului care coboară uşor se poate măsura cu
versiunea în trei volume în eleganţă. Modelul preia elementele
tipice berlinei, dar totodată în partea din spate moşteneşte ce
este mai bun de la versiunea GT.
Secretul
aspectului său este că nu e deloc mai masiv decât versiunea sedan,
având o lungime de 4.907 mm lungime (cu doar 8 mm mai mult
decât limuzina), 1.860 mm lăţime şi o înălţime de 1.462 mm
(valoare care îl face cu 2 mm mai scund decât versiunea, dacă
datele celor de la Autowereld
sunt corecte).
Ampatamentul
este de 2.970 mm, cu 2 mm mai lung decât la versiunea în patru uşi.
Portbagajul are o capacitate de 560 litri, dar se poate extinde
până 1.670 litri. Pentru a face faţă unei sarcini cât mai mari,
deşi nu ar trebui să fie cazul pentru că vorbim de un break
Premium, suspensia spate este pneumatică ca standard.
Motorizările oferite la lansarea acestui model sunt în
număr de patru. Versiunea de bază pe benzină este 523i ce oferă 204
CP, 270 Nm cuplu şi are un consum de 7.9 litri la sută. Cea
mai sportivă propunere este 535i, motorul turbo oferind 306 CP,
ceea ce ar trebui să propulseze breakul până la 100 km/h în doar 6
secunde, cu preţul unui consum de 8,6 litri la sută. Cea
mai economică alegere este 520d, care posedă 184 CP şi un cuplu de
380 Nm, dar care se mulţumeşte cu doar 5.3 litri de motorină pentru
a străbate 100 km.
Cea mai
interesantă motorizare este însă 530d, care trimite către roţile
din spate 245 CP şi 540 Nm şi deşi are un consum mediu de doar 6.3
litri/100 km, reuşeşte să sprinteze spre prima valoare cu două
zerouri a vitezometrului în 6,4 secunde.
Standard toate versiunile vin cu o cutie manuală cu 6
rapoarte, iar ca opţional se poate alege noua transmisie automată
cu 8 rapoarte.Opţionale interesate sunt şi Dynamic Damper Control
şi Integral Active Steering, ambele îmbunătăţind comportamentul
dinamic în cazul unui condus foarte sportiv.
Lansarea acestui model se va face la Salonul de la Leipizig pe
dată de 10 aprilie şi se preconizează că va ajunge la dealeri de
abia în Septembrie. Preţul acestui nou model va începe de
la 42.600 de euro.