BMW Seria 4 Gran Coupé a fost dezvăluit oficial de către compania germană cu sediul în München. BMW Seria 4 Gran Coupé devine, astfel, cel de-al treilea model din noua familie BMW Seria 4, alături de BMW Seria 4 Coupé şi BMW Seria 4 Cabrio.
Noul BMW Seria 4 Gran Coupé e la fel de lung şi de lat ca varianta coupé cu două uşi pe care este bazat şi reprezintă un concurent serios pentru Audi A5 Sportback. Altfel spus, BMW a creat un coupé cu patru uşi de clasă medie.
O fi Seria 3 Sedan, o fi Seria 4 Gran Coupé?
În acelaşi timp, înălţimea mai mare cu aproximativ 30 mm se traduce într-un spaţiu interior ceva mai generos, precum şi un portbagaj mai mare. Mai exact, BMW Seria 4 Gran Coupé oferă un volum de încărcare de 480 de litri, cu 35 de litri mai mult decât în cazul variantei coupé cu două uşi. În plus, portbagajul poate fi extins la 1.300 de litri dacă se rabatează complet bancheta din spate.
Pentru a întări ideea de coupé, noul model a primit uşi cu geamuri fără rame, la fel ca Mercedes-Benz CLS sau Mercedes-Benz CLA.
La exterior, noul Seria 4 GC preia limbajul de design folosit atât la celelalte modele Seria 4, cât şi la modelele Seria 3. Altfel spus, o să fie destul de greu să-ţi dai seama dacă e un Seria 4 Gran Coupé sau un Seria 3 Sedan atunci când îl vezi pe stradă. Aceeaşi poveste se aplică şi la interior, unde cei de la BMW au folosit reţeta aplicată la celelalte modele din gamă: cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, ecranul de mari dimensiuni montat deasupra gurilor de ventilaţie de pe consola centrală şi sistemul Head-Up Display de afişare a informaţiilor direct pe parbriz.
Aceeaşi combinaţie de clasic şi modern cu care ne-a obişnuit BMW
În ceea ce priveşte motorizările, noul BMW Seria 4 Gran Coupé va fi disponibil la lansare cu o selecţie de cinci propulsoare, dintre care trei pe benzină şi două diesel. Mai mult, clienţii vor putea alege între sistemul de tracţiune pe puntea spate sau sistemul de tracţiune integrală xDrive, precum şi între cutia de viteze manuală cu şase trepte, cutia automată Steptronic cu opt trepte sau cutia automată Steptronic sport cu opt trepte, care oferă şi posibilitatea schimbării treptelor prin intermediul clapetelor amplasate pe volan.
Noul model din familia Seria 4 va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2014 din luna martie, iar vânzările vor începe în vara lui 2014.
VIDEO:
În continuare, datele tehnice ale variantelor disponibile la lansare:
BMW 420i
Motor: benzină, 1.997 cmc
Putere maximă: 184 CP/5.000-6.250 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm/1.250-4.500 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 7,6 secunde
Viteză maximă: 236 km/h
Consum mediu teoretic: 6,4 l/100 km
BMW 428i
Motor: benzină, 1.997 cmc
Putere maximă: 245 CP/5.000-6.500 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.250-4.800 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 6,1 secunde
Viteză maximă: 250 km/h
Consum mediu teoretic: 6,6 l/100 km
BMW 435i
Motor: benzină, 2.979 cmc
Putere maximă: 306 CP/5.800-6.400 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/1.200-5.000 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 5,5 secunde
Viteză maximă: 250 km/h
Consum mediu teoretic: 8,1 l/100 km
BMW 418d
Motor: diesel, 1.995 cmc
Putere maximă: 143 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/1.750-2.500 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 9,2 secunde
Viteză maximă: 213 km/h
Consum mediu teoretic: 4,5 l/100 km
BMW 420d
Motor: diesel, 1.995 cmc
Putere maximă: 184 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/1.750-2.750 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 7,7 secunde
Viteză maximă: 236 km/h
Consum mediu teoretic: 4,7 l/100 km